آفتاب
امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و بانک تجارت

تامین مالی واردات 120 دستگاه ماشین‌آلات معدنی توسط بانک تجارت

تامین مالی واردات 120 دستگاه ماشین‌آلات معدنی توسط بانک تجارت

تفاهم نامه تامین مالی واردات 120 دستگاه ماشین‌آلات معدنی به ارزش 1600 میلیارد ریال بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بانک تجارت امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی کرباسیان، رییس ایمیدرو امروز یکشنبه در این مراسم با اشاره به این‌که حمایت از بخش معدن یکی از اولویت‌های دولت یازدهم محسوب می‌شود گفت:‌ بخش معدن هم اکنون با ماشین‌آلات و تجهیزات روبرو بوده و امیدواریم سیستم بانکی با حمایت‌های مالی کمبودهای موجود در این حوزه را برطرف کند.

به گفته وی، ارزش ذخایر کشف شده معدنی در کشور بالغ بر 700 میلیارد دلار بوده که می توان با انجام کارهای اکتشافی این رقم را به حداقل دو برابر رساند.

همچنین فلاح، مدیر عامل بانک تجارت در این مراسم با اشاره به این‌که ایمیدرو یکی از شرکای استراتژیک این بانک است افزود: در تفاهم نامه امضا شده در واقع بانک تجارت، ایمیدرو و صندوق بیمه‌ فعایت‌های معدنی با یکدیگر شریک شده‌اند و قرار است در سال اول 1600 میلیارد ریال برای تامین مالی واردات 120 دستگاه ماشین‌آلات معدنی پرداخت شود.

وی افزود: برای ماشین‌آلات نو مشارکت به صورت 80 - 20 بوده و دوره زمانی آن سه تا پنج سال است و برای ماشین آلات دست دوم نیز مشارکت به صورت 70-30 بوده و دوره زمانی آن دو تا چهار سال است.

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به این‌که از ابتدای سال آینده پرداخت تسهیلات برای واردات ماشین‌آلات معدنی آغاز می‌شود گفت:‌ امیدواریم به سمتی برویم با ایمیدرو سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم به طوری که هر طرف سهم خود را آورده و در قالب شرکت مشترک اقدام به سرمایه‌گذاری کند تا هم در بازدهی و هم در ریسک سهیم باشند و مشارکت تنها در قالب پرداخت تسهیلات نباشد.

به گفته فلاح، نرخ سود تسهیلات اعطا شده برای واردات ماشین‌آلات معدنی 21 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام

کد N113822

وبگردی