آفتاب

روایت هاشمی رفسنجانی از رفاقت 60 ساله با رهبر انقلاب

روایت هاشمی رفسنجانی از رفاقت 60 ساله با رهبر انقلاب

ايشان رهبر هستند و اگر نظري داشته باشند و دستوري بدهند ؛ ما بايد اجرا كنيم. اين حالت باقي است و اصلاً مشكلي با ايشان نداريم. بالاخره مجمع يكي از مراكز مهم كشور است و ايشان مرا در اينجا گذاشتند. معمولاً در اين گونه نهادها رئيس؛ انتخابي است. يعني جمعي را مي‌گذارند و خودشان انتخاب مي‌كنند. ولي ايشان در همه احكام‌ كه بعد از 5 سال مي‌دهند؛ مي‌گويند فلاني رئيس بماند.

به گزارش آفتاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از مصاحبه با پایگاه خبری «انتخاب»، از رابطه خود با رهبر معظم انقلاب می گوید.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سال ها روابط و همکاری صمیمانه با حضرت آیت الله خامنه ای می افزاید: الان 60 سال است كه با هم صميمي ؛  همكار ؛  همسنگر و همراه هستيم و هميشه هم با رفاقت عمل كرده ايم و الان هم  همان گونه است.
«انتخاب» پرسید: می خواهم سئوالی در مورد روابط جنابعالی با رهبر معظم انقلاب بپرسم. لطفاً بفرمایید که این رابطه که سال ها پیش از انقلاب و پس از آن وجود داشته، اینک چگونه است؟
● آیت الله هاشمی: الان 60 سال است كه با هم صميمي ؛  همكار ؛  همسنگر و همراه هستيم و هميشه هم با رفاقت عمل كرده ايم و الان هم  همان گونه است.زماني من مسئوليت اجرايي داشتم كه لازم بود در خيلي از تصميمات با ايشان مشورت مي كردم.
○ انتخاب: الان هم اینطور است؟
● آیت الله هاشمی: الان در مجمع تشخيص مصلحت نظام  وظيفه قانوني من و ديگر اعضا بر اساس قانون اساسي تعريف شده است.ايشان موضوعات را مشخص مي‌كنند و ما روي آنها به عنوان مشاور سياست مي‌نويسيم و به ايشان مي‌دهيم و نظر نهايي را ايشان مي‌دهند. لذا نياز به آن روابط فعال روزانه ‌نيست. ولي رفاقت ما برقرار است.
 از طرفي ايشان رهبر هستند و اگر نظري داشته باشند و دستوري بدهند ؛ ما بايد اجرا كنيم. اين حالت باقي است و اصلاً مشكلي با ايشان نداريم. بالاخره مجمع يكي از مراكز مهم كشور است و ايشان مرا در اينجا گذاشتند. معمولاً در اين گونه نهادها رئيس؛ انتخابي است. يعني جمعي را مي‌گذارند و خودشان انتخاب مي‌كنند. ولي ايشان در همة احكام‌ كه بعد از 5 سال مي‌دهند؛ مي‌گويند فلاني رئيس بماند.
 ○ انتخاب: پس آن روابطي كه قبلاًٌ اشاره کرده بوديد «برادرانه است»؛  الحمدلله همچنان تداوم دارد؟
● آیت الله هاشمی: همينطور است و هميشه بايد همين‌گونه باشد. از طرف من كه اصلاً با ايشان معنا ندارد. ايشان مطاع است و ما هم بايد پيروي كنيم.
○ انتخاب: خيلي متشكرم از وقتی که برای گفت و گو با «انتخاب» گذاشتید.
● آیت الله هاشمی: موفق باشيد.
کد N113766

وبگردی