آفتاب
بثینه شعبان:

نتیجه جنگ سوریه محور قوی تر در منطقه را مشخص می کند/برآوردهای آمریکا در سوریه با شکست روبرو شده است

نتیجه جنگ سوریه محور قوی تر در منطقه را مشخص می کند/برآوردهای آمریکا در سوریه با شکست روبرو شده است

مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه ضمن تاکید بر هماهنگی کامل با ایران در هنگام برگزاری نشست ژنو 2 و پس از آن، نتیجه جنگ در سوریه را تعیین کننده محور قوی تر در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، بثینه شعبان تاکید کرد: نتیجه جنگ در سوریه مشخص خواهد کرد که کدام محور در منطقه قوی تر است و چه محور در این منطقه آینده دار است.

مشاور رسانه ای رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: آمریکا سرخورده است زیرا همه برآوردهای آن در سوریه با شکست روبرو شده است اما نمی خواهد که آنرا بپذیرد.

وی ضمن تمجید از پایداری محور مقاومت افزود: مشکل اساسی در نشست ژنو2 این است که آنکه دور میز می نشیند نماینده کسی نیست. هدف از حضور هیئت رسمی سوریه استفاده از هرتلاشی که احتمال موفقیت اندکی دارد برای پایان دادن به جنگ در سوریه است.

شعبان تاکید کرد: بیشتر کشورهای حاضر در نشست ژنو2 به غیر از روسیه ضد نظام سوریه بودند درحالی که دعوت از ایران پس گرفته شد و این در واقع اختلال در توازن نشست بود و بدیهی و منطقی است که جمهوری اسلامی ایران در نشست باشد.

وی درباره ارسال سلاح از سوی آمریکا برای گروههای مسلح در سوریه گفت: این که کشوری برای گروههای مسلحی که در کشور دیگر با دولت آن در جنگ هستند سلاح ارسال کند در واقع دخالت آشکار محسوب می شود.

بثینه شعبان از هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران در هنگام برگزاری نشست ژنو، قبل از آن و بعد از آن و در همه جزییات وجود داشت.

کد N113579

وبگردی