آفتاب
تابش در اخطاری؛

انتقاد تابش نسبت به توزیع اعتبارات استان‌ها

انتقاد تابش نسبت به توزیع اعتبارات استان‌ها

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در اخطاری نسبت به کمبود اعتبارات مربوط به استان ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 48 قانون اساسی گفت: دفاع از حقوق مردم جزء لاینفک حقوق نمایندگی است و من در تذکر و اخطار خود می‌خواهم راجع به حفظ انضباط جلسات و ایجاد امکانات عادلانه برای همه اظهاراتی را بیان کنم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پی مراحل رسیدگی به بودجه کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس اتفاقات در مجلس رخ داد که نمونه آن تخصیص اعتبارات استانی بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: استان‌هایی هستند که چند برابر اعتبارات مالیات می‌پردازند اما همچنان حداقل بودجه جاری و پروژه‌های عمرانی‌شان تخصیص یافته تلقی نمی‌شود که نمونه‌آن استان یزد است.

تابش افزود: امسال نیز این پیشنهاد مطرح نشد که یک سوم اعتبارات به استان‌هایی که دارای معادن هستند اختصاص یابند در حالی که می‌توانست بخشی از اعتبارات را جبران کند.

تابش در ادامه اظهار کرد: متاسفانه توجیه هیات رییسه به کمیسیون تلفیق این بوده که اعتبارات توزیع شده است در حالی که ما در جدول مالیاتی پیشنهاد تعدیل دادیم اما باز متاسفانه آن هم به جای نرسید.

نماینده اردکان خاطر نشان کرد: فعل و انفعالات در مجلس شورای اسلامی رخ داد که به جای آنکه نمایندگی مردم را کنیم،‌ نمایندگی بخشی از حاکمیت را انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که ریاست علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: مطالب شما جای خود را دارد و اکنون بحث جلسه علنی موضوع دیگری است.

انتهای پیام

کد N113357

وبگردی