آفتاب

تابش: در جریان بررسی لایحه بودجه، عده ای نمایندگی مردم را نکردند

تابش: در جریان بررسی لایحه بودجه، عده ای نمایندگی مردم را نکردند

تهران - ایرنا - نماینده مردم اردکان در مجلس در اعتراض به عدم بررسی برخی پیشنهادات در لایحه بودجه 93 کل کشور گفت: در هنگام بررسی این لایحه فعل و انفعالاتی رخ داد که به جای این که عده ای نمایندگی مردم را بکنند نمایندگی بخشی از حاکمیت را کردند که این مغایر سوگندی است که خورده ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدرضا تابش» در جلسه علنی امروز (یکشنبه) عصر مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 22 قانون اساسی گفت: اخطار من در مورد این است که باید اعتبارات منطقه ای و استانی در تمامی استان ها وجود داشته باشد.

وی گفت: شان کلان نگر و ملی نمایندگی و اعتماد به دولت و مجلس مانع از آن بود که در مسائل منطقه ای به طور ریز دخالت کنم البته دفاع از حقوق مردم جزو لاینفک وظایف نمایندگی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: متاسفانه در طی رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس اتفاقاتی رخ داد که مجبورم در دفاع از حقوق مردم چند نمونه از آن را بیان کنم.

تابش گفت: استان هایی که چند برابر اعتباراتشان مالیات به خزانه واریز می کنند حداقل بودجه جاری و عمرانی شان صد درصد تخصیص یافته تلقی می شود این در حالی است که این موضوع در لایحه بودجه 93 اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: تا سال گذشته 20 درصد بهره مالکانه عوارض معادن بزرگ استان ها بابت میزان بخشی از هزینه ها به خساراتی که به مردم یا تاسیسات استانی وارد می شد اختصاص می یافت که این میزان همیشه به استان یزد نیز تعلق می گرفت ولی متاسفانه امسال این پیشنهاد هم مطرح نشد یا نگذاشتند مطرح شود.

به گفته تابش این پیشنهاد می توانست بخشی از کمبود اعتبارات را جبران کند.

وی ادامه داد: ما همچنین پیشنهادی دادیم مبنی بر این که همانند مناطق نفت خیز دو سوم 20 درصد بهره مالکانه به کل مناطق محروم کشور برسد و یک سوم آن به استان های معدنی اختصاص یابد که این موضوع نیز تصویب نشد.

وی گفت: متاسفانه توجیه هیات رییسه و کمیسیون تلفیق این بود که اعتبار توزیع شده است که این بسیار عجیب بود، به چه مجوزی آنان اعتباری را که می تواند بخشی از تخریبی را که به محیط زیست، مردم، تاسیسات، راه ها، مناطق معدنی وارد شده را توزیع کنند.

تابش گفت: ما همچنین جدول مالیاتی را پیشنهاد تعدیل دادیم که این پیشنهاد هم رای نیاورد.

وی گفت: فعل و انفعالاتی در لایحه بودجه سال 93 کل کشور رخ داد که برخی به جای این که نمایندگی مردم را بکنند نمایندگی بخشی از حاکمیت را می کنند و این مغایر سوگندی است که خورده ایم.

لاریجانی در پاسخ به این اخطار گفت: ما فقط اخطارهای مربوط به بحث را بررسی می کنیم اخطار شما مربوط به بحث نیست.

سیام(3)**9121**9132 ** 1418
کد N113345

وبگردی