آفتاب

رهبر حزب مصر قدرتمند: در نمایش انتخابات شرکت نمی کنیم

رهبر حزب مصر قدرتمند: در نمایش انتخابات شرکت نمی کنیم

تهران - رییس حزب مصر قدرتمند اعلام کردکه در برنامه نمایشی با عنوان انتخابات شرکت نمی کند.

ˈعبدالمنعم ابوالفتوحˈ رییس حزب ˈمصر قدرتمندˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات سرکوبگری حاکمان کنونی مصر افق روشنی از وجود روند دمکراتیک در کشور را نشان نمی دهد زیرا آنان نه برای آزادی ها و نه برای حقوق بشر هیچ احترامی قایل نیستند.

وی تاکید کرد: از زمان انتخابات ریاست جمهوری 2011 تا نون تصمیمی برای نامزدی در انتخابات نداشته و با مشورت اعضای حزب مصر قدرتمند تصمیم داشتند یک نامزد را معرفی کنند و تصمیم گیری را به مردم واگذار کنند.

ابو الفتوح گفت: در حالی که عده زیادی بالغ بر 21 هزار نفر از فعالان سیاسی در زندان ها هستند و آزادی بیان از مردم گرفته شده است، نمی توان در برنامه نمایشی به نام انتخابات شرکت کرد و در اقدام مسوولان دولتی در فریب مردم شریک شد زیرا آنچه قرار است به عنوان انتخابات برگزار شود، به هیچ وجه انتخابات نیست. شکنجه در زندان ها که سازمان های حقوق بشر هم به وجود آنها اعتراف کرده اند و سرکوب رسانه ها و بازداشت 83 روزنامه نگار و خبرنگار و بسته شدن چندین رسانه، جمهوری ترس را در مصر ایجاد کرده است.

وی افزود: قرار بود در قانون اساسی مصوب 2012 اصلاحاتی صورت گیرد اما یک قانون اساسی جدید تدوین شد و در آستانه همه پرسی انتخابات فعالان سیاسی و رسانه ای سرکوب شدند و از برگزاری کنفرانس خبری و سخنرانی مخالفان این قانون اساسی جدید جلوگیری شد. به همین دلیل حزب مصر قدرتمند یک روز مانده به همه پرسی قانون اساسی اعلام کرد این همه پرسی را تحریم می کند.

خاورم **1491 **1010
کد N113337

وبگردی