آفتاب
اختصاصی/ استاد دانشگاه صربستان

انقلاب اسلامی، ایران را از سلطه بیگانگان نجات داد و به ارج رساند

انقلاب اسلامی، ایران را از سلطه بیگانگان نجات داد و به ارج رساند

بلگراد- ایرنا- استاد دانشگاه صربستان گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی، پیشرو مبارزه با ظلم و مدافع مظلومین بود و زندگی خود را وقف راه بندگی خدا و همه مظلومان جهان کرد و ایران را نه تنها از سلطه بیگانگان نجات داد، بلکه موجب شد که این کشور با پیروی از دستورات الهی به ارج برسد.

زوران میلوشویچ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد با ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: ایشان فردی متفکر، خردمند و آشنا با مسایل جهانی بود و با تدبیر و دور اندیشی، موجب عزت و استقلال ایرانیان شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی با رهبری آیت الله خمینی(ره) و اتحاد اقشار مختلف مردمی توانست برای همیشه به سلطه غربی ها بر ایران پایان دهد و اکنون شاهدیم که این کشور به رغم تحریم های سنگین اقتصادی، در برابر زور گویان خارجی مقاومت کرده و از فعالیت برنامه هسته ای صلح آمیز خود منصرف نشده است.

وی به موفقیت های کشورمان در مذاکرات ژنو در باره برنامه هسته ای اشاره کرد و با تاکید بر این موضوع که ایران همواره به جهان در خصوص مسالمت آمیز بودن فعالیت هسته ای خود اطمینان داده است، گفت: اذعان قدرت های غربی به حق هسته ای ایران، دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

استاد جامعه شناس دانشگاه صربستان، ایران را به عنوان عاملی بزرگ در صلح و ثبات منطقه قلمداد کرد و گفت: غربی ها اکنون باور دارند که بدون حضور ایران، حل و فصل مسایل منطقه و خاورمیانه بسیار دشوار است و همین امر جایگاه بزرگ و تاثیر گذاری ایران را در عرصه جهانی و منطقه ای به اثبات رسانده است.

پرفسور میلوشویچ، ایران را یکی از دمکراتیک ترین کشورهای جهان بر شمرد و گفت: دیپلماسی صحیح ایران موجب شد که این کشور بر مشکلات و موانع بزرگ که از خارج بر آن تحمیل شده، غلبه کند و با بردباری و شکیبایی اهداف مسالمت آمیز برنامه هسته ای خود را برای کشورهای غربی تشریح کند.

وی به دستاوردهای بی شمار انقلاب اسلامی در طی 35 سال گذشته اشاره کرد و گفت: وحدت و همبستگی بین مردم و رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال سیاسی و اعطای خودباوری به مردم را می توان از جمله بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر شمرد.

استاد صرب به تاریخ گذشته ایران در قرن های نوزدهم و بیستم اشاره کرد و با بیان اینکه ایران همواره محور مداخلات برخی از کشورهای خارجی بوده است، گفت: رهبری خردمندانه انقلاب، ایران را در مسیری قرار داده است که هیچگاه مداخله خارجی در امور داخلی کشور را اجازه نمی دهد.

وی در این راستا افزود: ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی، دیگر کشوری نیست که بتوان آن را زیر سلطه خارجی و تحت تاثیر قرار داد و آن را از مسیر الهی، حقانیت، خودباوری و استقامت منحرف کرد.

اروپام/2061** 1514
کد N113248

وبگردی