آفتاب
معاون آموزش حوزه‌های علمیه:

انقلاب اسلامی آغاز حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی است

انقلاب اسلامی آغاز حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که «عصر تکامل و پختگی تاریخ، عصر ولایت در پرتو ظهور دین است» گفت: انقلاب اسلامی آغاز حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در همایش بصیرت و تجدید میثاق با ولایت در تالار دانشگاه علوم و حدیث با بیان این‌که «بنا به تقسیم‌بندی علامه طباطبایی تاریخ دارای سه دوره است» افزود: دوره نبوت، دوره ختم نبوت و دوره ولایت از دید ایشان تشکیل‌دهنده ادوار مختلف تاریخی است.

وی اظهار کرد: این سه دوره در مقابل تقسیم‌بندی تاریخ از سوی ماتریالیست‌ها است که تاریخ را به دوره دین، فلسفه و دوره علم تقسیم‌بندی کرده‌اند در حالی که در اسلام دوره تکامل، دوره دین و ولایت‌مداری است.

فرحانی گفت: انقلاب اسلامی با عامل ولایت، مرجعیت، دین، قرآن، حدیث و مردم آغاز شد و با این عوامل تداوم یافت.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی در واقع حرکت تاریخ به سمت فجر مهدوی(عج) است و در واقع تاریخ به سمت دین‌مداری حرکت می‌کند.

فرحانی گفت: ولایت در واقع مقوله‌ای است که در دوره جوانی تاریخ، روی زمین ماند و تاریخ باید به دوره پختگی برسد تا ولایت به منزل رسیده و دین ظهور کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) افزود: به فرموده آن امام همام کسانی که انتظار فرج را می‌کشند از همه تاریخ بزرگ‌تر هستند چرا که خدا به آنها فهم و بصیرت داده است.

انتهای پیام

کد N113026

وبگردی