آفتاب

واکنش پنتاگون به انتشار خبر ارسال ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا

واکنش پنتاگون به انتشار خبر ارسال ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا

آمریکا مدعی شد که ادعاهای ایران درباره ارسال ناوهایش به سواحل آمریکا را باور ندارد و به همین دلیل در این زمینه نگرانی احساس نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت که نمی توان به این گونه اظهارات مقامات ایران اعتماد کرد.

این مقام آمریکایی این اظهارات را در پاسخ به این بیان کرد که آیا پنتاگون اظهارات ایران را تهدیدی برای خود می‌داند یا خیر و اینکه آیا این اظهارات تاثیری روی عملیات‌های دریایی نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس خواهد گذاشت یا خیر.

روز شنبه ناخدا یکم "افشین رضایی حداد" فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران در سخنانی که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد، اعلام کرده بود : "اکنون ناوگروه نیروی دریایی ارتش از سمت آفریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند".

فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران همچنین گفته بود: "نیروی دریایی برای حفظ اقتدار آبی ایران برنامه ریزی ویژه دارد و قادر است در دورترین آب های آزاد با استفاده از نیروهای متخصص بومی، حرکت کند".

انتهای پیام

کد N112811

وبگردی