آفتاب
نماینده مردم کرمان:

پیشنهادات پیش از بررسی در مجلس باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد

پیشنهادات پیش از بررسی در مجلس باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق آیین‌نامه پیشنهادات مرتبط با طرح‌ها و لوایح باید پیش از بررسی در مجلس چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا پورابراهیمی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تذکر من به استناد مواد 186 و 24 آیین‌نامه داخلی مجلس است. ما دیروز متنی را در صحن علنی تصویب کردیم در خصوص بند «ﻫ» الحاقی تبصره 9 لایحه بودجه که در آن قرار بود اطلاعات مربوط به ابهامی که در بحث یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای اعتبارات وزارت بهداشت بود را مطرح کند.

وی افزود: در این رابطه در کمیسیون تلفیق پیشنهادی مطرح شد که این پیشنهاد قبل از آنکه چاپ شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد توسط آقای نادران مطرح شد. این در حالی است که پیشنهاد رفع ابهام طبق آیین‌نامه باید زمانی داده شود که ما بتوانیم متن اصلی را داشته باشیم تا در خصوص رفع ابهام آن اظهارنظر کنیم و در ماده 24 نیز نظارت بر انجام امور مرتبط با چاپ گزارش‌ها و توزیع آنها بر عهده هیات رییسه است.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: بر اثر این اتفاقات دیروز در پیشنهاد رفع ابهام مطلبی که به تصویب رسید و نهایی شد متفاوت از دو بند قبلی است و چیزی تصویب شده است که نه در کمیسیون تلفیق مطرح شده و نه در اصل پیشنهاد رفع ابهام؛ لذا از هیات رییسه می‌خواهم مشخصا مصوبه مجلس را در خصوص الحاقی به بند «ﻫ» تبصره 9 در خصوص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند.

در پاسخ به این تذکر رییس جلسه علنی صبح امروز مجلس اظهار کرد: امروز این متن توسط هیات رییسه قرائت شد.

انتهای پیام

کد N112736

وبگردی