آفتاب
نماینده مردم بجنورد:

رهبری تاکید داشتند مردم بر مذاکرات نظارت داشته باشند

رهبری تاکید داشتند مردم بر مذاکرات نظارت داشته باشند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود در روز گذشته تاکید داشتند که مردم بر روند مذاکرات نظارت داشته باشند و بر این اساس نمایندگان به طریق اولی باید بر این موضوع نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم جعفری طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دیروز رهبری فرمودند مردم نظارتی بر روند مذاکرات داشته باشند و این معنایش این است که نمایندگان به طریق اولی باید وظیفه خود را در این رابطه ادا کنند.

وی افزود: انتظار ما در مجلس این است که در این ایام هیات رییسه مشخص کند که آیا شرکت رییس مجلس در شورای عالی امنیت ملی به عنوان عضو است یا به عنوان رابط؟

جعفری تصریح کرد: همان‌طور که همیشه تاکید شده است نقد باید به صورت منصفانه باشد اما متاسفانه وزیر امور خارجه در ارتباط با انتقاد برخی از نمایندگان در مورد جزئیات توافقنامه‌های هسته‌ای و آگاهی از آن ابراز تاسف کرده است.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به این تذکر باهنر رییس جلسه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی از این مسئولیت‌ها و عضویت‌ها برمی‌گردد به شخص حقیقی رییس مجلس در صورتی در جلسه علنی حاضر نباشد، نایب رییس مجلس تمامی اختیارات رییس را دارد بدون آنکه چیزی تفویض شود اما برخی از عضویت‌ها مختص شخص رییس مجلس است و اگر زمانی جناب آقای دکتر لاریجانی نتوانند در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور پیدا کنند نمی‌توانند نایب رییس خود را به نمایندگی بفرستند بنابراین کسی که رییس مجلس می‌شود به عنوان رییس مجلس عضو می‌شود و به عنوان شخص حقیقی حضور پیدا می‌کند و نه به عنوان یک رابط.

وی خاطرنشان کرد: در مورد موضوعات هسته‌ای و تذکر جنابعالی نیز ان‌شاءالله بعد از دهه فجر حتما از وزیر امور خارجه در مجلس دعوت خواهیم کرد تا گزارشات ایشان را بشنویم.

انتهای پیام

کد N112675

وبگردی