آفتاب

نمادی دیگر از مقاومت و زندگی در ضاحیه جنوبی بیروت

نمادی دیگر از مقاومت و زندگی در ضاحیه جنوبی بیروت

بیروت – ایرنا – بعداز آنکه تعدادی از جوانان لبنانی با ابزار هنر و رنگ به «پیام مرگ » گروه های تکفیری تروریستی پاسخ « مقاومت و زندگی » دادند این بار نوبت پدران و برادران آنها رسید تا با افتتاح فروشگاه ها و رستوران های جدید جریان روان و عادی زندگی در ضاحیه جنوبی بیروت را به نمایش بگذارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شهروندان لبنانی که با وجود چالش های امنیتی ناشی از انفجارهای تروریستی و تهدیدها به افتتاح فروشگاه ها و رستوران های جدید مبادرت کرده اند، هدفشان را به نمایش گذاشتن اراده مردم لبنان برای زندگی و دفاع از مقاومت اعلام کردند.

« ربیع عبدالهادی و همسرش جیهان» و «حیدرحیدر» شهروندان لبنانی ساکن ضاحیه جنوبی بیروت هستند که در قلب این منطقه و نزدیک محل 3 انفجار تروریستی قبلی اقدام به دایر کردن رستوران و کافی شاپ کرده اند.

آنها تاکید کردند که هدفشان قبل از کسب درآمد ، رساندن این پیام به تروریست های تکفیری و حامیان آنها است که زندگی در لبنان متوقف نخواهد شد و مردم با جان و مال خود از مقاومت ضد صهیونیستی دفاع می کنند.



** نگاهی به تحولات امنیتی 24 ساعت گذشته لبنان

لبنان در 24 ساعت گذشته صحنه تحولات امنیتی بود که از مهمترین آنها موفقیت دستگاه امنیتی ارتش لبنان در بازداشت همدست « عمر الاطرش» شیخ تکفیری بود که به همکاری با گروه های تکفیری تروریستی و داشتن نقش اساسی در انفجارهای تروریستی اخیر در لبنان اعتراف کرده است.

نیروهای امنیتی ارتش لبنان توانستند «نواف الحسین» را بعد از حمله به خانه اش در منطقه جلالا در بقاع شرقی لبنان بازداشت کنند.

درهمین حال آدم ربایان یک جوان لبنانی به نام « جولیان آنطوان» را که 12 روز قبل ربوده بودند، در منطقه الشراونه بعلبک لبنان رها کردند.

منابع امنیتی لبنان گفتند که اقدامات گسترده ارتش لبنان برای یافتن این جوان لبنانی موجب شد تا ربایندگان که برای آزادی او 3 میلیون دلار درخواست کرده بودند، تحت فشار قرار گرفته و آنطوان را رها کنند.

نیروهای ژاندارمری شهر صور در جنوب لبنان دو تبعه عراقی و یک شهروند لبنانی را که سرگرم عکاسی از مناطق مهم و حساس و همچنین راههای مواصلاتی و عبادتگاه های این شهر بودند، بازداشت کردند.

انفجار یک بمب صوتی در ورودی شهرک «حاره صیدا» در جنوب لبنان باعث زخمی شدن یک تبعه بنگلادشی شد .

ادامه تیراندازی و درگیری ها در شهر طرابلس در شمال این کشور به کشته شدن و زخمی شدن دو شهروند لبنانی منجر شد.

« مروان شربل» وزیر کشور لبنان گفت که اوضاع در طرابلس عادی نخواهد شد تا زمانیکه بحران سوریه ادامه داشته باشد اما منتظر معجزه ای برای بهبود وضعیت امنیتی و سیاسی در لبنان هستیم.

نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند یک باند زورگیری یازده نفره متشکل از اتباع لبنان و سوریه را که از پناهجویان سوری دزدی و اخاذی می کردند، بازداشت کنند.

5 تن از اعضای این باند زورگیری ، دختران جوان بودند که به عنوان نیروهای امدادی و سازمان های بشردوستانه وارد اردوگاه های پناهجویان سوری می شدند.

هواپیماهای شناسایی بدون خلبان ارتش صهیونیستی برفراز جنوب و منطقه بقاع لبنان به پرواز در آمدند.

براساس بیانیه ارتش لبنان ، هواپیماهای دشمن صهیونیستی از مرزهای جنوبی لبنان در شهرک رمیش وارد فضای لبنان شده و بعداز پروازی طولانی بر فراز مناطق بقاع جنوبی و غربی و بعلبک از منطقه مرزی شهرک کفرکلا، خارج شدند.

خاورم ** 1324
کد N112485

وبگردی