آفتاب

سفیر ایران در قطر: مناسبات قطر و ایران به مسیر توسعه هرچه بیشتر خود ادامه می‌دهد

سفیر ایران در قطر: مناسبات قطر و ایران به مسیر توسعه هرچه بیشتر خود ادامه می‌دهد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب جشن‌های دیپلماتیک و مردمی ایران در قطر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که حمد بن عبدالعزیز الکواری وزیر فرهنگ، هنر و میراث دولت قطر، سرلشکر خلبان غانم بن شاهین الغانم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر، عبدالعزیز علی احمد النعمه معاون اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه قطر، سفرا و روسا، وابستگان نظامی و اعضای نمایندگی‌هایی سیاسی و بین‌المللی مقیم در شهر دوحه حضور داشتند، محمد جواد آسایش زارچی، سفیر ایران در قطر با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب درباره روابط دو کشور گفت: راه دوستی پایان ندارد، به ویژه اگر این راه به صلح و امنیت پایدار در منطقه ما برسد. مناسبات صمیمانه قطر و ایران به مسیر توسعه هرچه بیشتر خود ادامه می‌دهد و این یک روابط راهبردی برای دو طرف است.

سفیر کشورمان در قطر با اشاره به حضور شکوهمند ملت ایران در انتخابات ریاست جموری و تاثیر آن بر نقش و جایگاه کشورمان در عرصه بین‌المللی افزود: انتخابات اخیر ایران با مشارکت بیش از 72 درصد از واجدان شرایط رای، فصل جدیدی از شرایط برد – برد را مبتنی بر مسیر محترمانه ایجاد کرد. مردم ایران تصویر واقعی ایرانی را در معرض دید جامعه بین‌المللی قرار دادند. ایرانی‌ها نشان دادند به صندوق رای به عنوان پایه اصلی قدرت ، مشروعیت و مقبولیت عمومی متعهدند. دولت جدید در راستای امنیت و منافع ملی کشور به روند رو به پیشرفت خویش ادامه می دهد.

سفیر ایران در دوحه با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه اظهارکرد: مردم منطقه خاورمیانه از خشونت و افراط گرایی به ستوه آمده‌اند. امید به تغییر در شرایط فعلی روندی رو به رشد و غیرقابل برگشت است. این وضعیت یک شرایط بی سابقه‌ای برای همه ما فراهم کرده که باهم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به صلح آری و به جنگ نه بگوییم.

سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی شرکت کننده در مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران ضمن گفت‌وگو با سفیر کشورمان درباره مواضع کشورمان در عرصه بین‌المللی برای کشور، دولت و مردم ایران بهروزی و آبادانی و شکوفایی روزافزون آرزو کردند.

در این مراسم عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز که مقر آن در دوحه است نیز حضور داشت.

انتهای پیام

کد N112484

وبگردی