آفتاب

بایدن نامزد انتخابات آمریکا می‌شود

بایدن نامزد انتخابات آمریکا می‌شود

فارس نوشت:

معاون «باراک اوباما» در مصاحبه با «سی ان ان» در حالیکه نامزد شدن خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ را بعید ندانست، تصریح کرد که تصمیم خود برای شرکت در این رقابت‌ها را اواسط تابستان ۲۰۱۵ اعلام می‌کند.
 «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» از احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا خبر داد.

وی در برنامه «روز جدید» سی ان ان تصریح کرد که تا اواسط تابستان سال 2015 درباره حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند.

اوباما به معاون خود بایدن 6 ماه زمان داده است تا یک نیروی کار برای اصلاح آموزش‌های مشاغل فدرال به وجود آورد و بیش از 10 میلیون بیکار آمریکایی را در مشاغلی که هنوز با نیروی انسانی پر نشده است، قرار دهند.

بایدن در مصاحبه خود تصریح کرد: نابرابری درآمد در این کشور (آمریکا) عمیق است. طبقه متوسط در حال کاهش هستند اما تمرکز بر طبقه متوسط تحت الشعاع موضوع مهاجرت قرار گرفته است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه در خصوص رقابت‌های میاندوره‌ای کنگره ابراز خوشبینی کرد و گفت که دموکرات‌ها در بهترین شکلی که می‌توانند، هستند و چشم‌انداز رقابت‌‌های میاندوره‌ای کنگره برای دموکرات‌ها بسیار خوب است.

وی تصریح کرد که در تمامی موضوعات عمده، مردم آمریکا بین 51 تا 70 درصد با مواضع رئیس‌جمهور آمریکا و حزب دموکرات موافق هستند.

پیشتر نیز در اخبار گزارش شده بود که احتمال می‌رود «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا نیز در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شرکت کند.

یک نظرسنجی اخیر توسط «واشنگتن‌پست-ای بی سی» نشان داد که بایدن در مقایسه با کلینتون در جایگاه دوم قرار دارد و 73 درصد از شرکت‌کنندگان از هیلاری کلینتون و 12 درصد از بایدن حمایت کردند.

بایدن تصریح کرد که در صورتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دور بعدی این انتخابات می‌شود که به این مسئله پی ببرد، واجد شرایط می‌باشد.

وی گفت: این بدان مفهوم نیست که من تنها فردی هستم که می‌توانم چنین کاری کنم اما اگر کس دیگری نبود، من درباره مشارکت خود فکر می‌کنم اما اگر فکر کنم که نمی‌توانم، شرکت نخواهم کرد.

52261

کد N111978

وبگردی