آفتاب

گروه تروریستی داعش از شهر بوکمال سوریه عقب نشینی کرد

گروه تروریستی داعش از شهر بوکمال سوریه عقب نشینی کرد

تهران - ایرنا- گروه تروریستی داعش در درگیری شدید با جبهه النصره در شهر ˈبوکمالˈ واقع در مرز سوریه و عراق ناچار به عقب نشینی از این شهر شد.

شبکه ا لمیادین روز یکشنبه خبرداد: شهر بوکمال پس از نبردهای سنگین با افراد مسلح گروه موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ ( داعش) به تصرف جبهه النصره در آمد.

منابع امنیتی پیش بینی کردند شهر بوکمال امروز صحنه درگیری های سنگین بین دو طرف باشد زیرا گروه داعش از نیروهایش در عراق و استان های حسکه و الرقه سوریه برای بازپس گیری این شهر درخواست کمک کرده است.

درگیری های هفته های اخیر بین جبهه النصره و متحدانش از یک سو و گروه داعش از سوی دیگر، ریف دیر الزور را به یک گلوله بزرگ آتش تبدیل کرده است.

این امر از مدتی قبل قابل پیش بینی بود زیرا طی روزهای اخیر همه جاده های منتهی به دیر الزور مخصوصا جاده های ارتباطی الرقه به دیرالزور صحنه تردد ستون های زیادی از نیرو و تجهیزات نظامی برای جبهه النصره و گروه داعش بود. در همین حال تعداد زیادی از نیروهای داعش از مرزهای مشترک با عراق وارد خاک سوریه شدند.

گروه داعش می کوشد دیر الزور را به وضعیتی مشابه شهر الرقه تبدیل کند. شهر الرقه هم اکنون تحت کنترل داعش است.

جبهه النصره، جبهه اسلامی و عشایر هوادار این دو گروه هم برای حفظ مواضع خود در بوکمال و ریف آن تلاش می کنند مخصوصا به این دلیل که بوکمال منابع اقتصادی مهمی برای کسانی دارد که کنترل آن را در دست داشته باشند.

تعداد تلفات دو طرف درگیر در بوکمال و اطراف آن در حال افزایش است. بر اساس اخبار رسیده، تعدادی از فرماندهان میدانی هر دو طرف در این درگیری ها کشته شده اند.

در تحولی دیگر، یکی از افراد انتحاری گروه ˈاحرار الشامˈ در شهر الرقه خود را در مقر استقرار نیروهای داعش منفجر کرد و 13 عنصر داعش را به هلاکت رساند.

در ریف شرقی الرقه هم ده ها نفر در جریان درگیری ها بین گروه داعش و عناصر جبهه اسلامی کشته شدند.

خاورم 1491 *1446
کد N111651

وبگردی