آفتاب

8 درصد اعتبارات عمرانی استان ها در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد

8 درصد اعتبارات عمرانی استان ها در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد

تهران - ایرنا - حداقل هشت درصد از اعتبارات عمرانی هر استان در سال آینده در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار می گیرد تا صرف طرح های عمرانی در روستاها شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به بخش های هزینه ای لایحه بودجه 1393 کل کشور تبصره های الحاقی 7 و 8 این لایحه را بررسی و تصویب نهایی کردند.

با تصویب مجلس، شورای برنامه ریزی استان حداقل هشت درصد از اعتبارات عمرانی استان ها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار می دهد تا صرف اجرای طرح های عمران و بهسازی روستاهای استان شود.

نمایندگان در تبصره الحاقی 8 بودجه نیز وزارت نفت را موظف کردند به منظور تسریع در گازرسانی و اتصال واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی، معدنی و تجاری به شبکه سراسری گاز طبیعی، سوخت مایع مورد نیاز این واحدها را در قبال اخذ وجه به قیمت مصوبه به بخش کشاورزی،صنعتی، معدنی و تجاری تامین و تحویل نماید.

نمایندگان مجلس همچنین تبصره الحاقی 10 این لایحه را با پیشنهاد محمود شکری نماینده تالش حذف کردند.

در این تبصره سازمان امور مالیاتی موظف می شد صدور گواهی موضوع ماده 187 قانون مالیات مستقیم را با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی واگذار کند که در نهایت با 104 رای موافق 40 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی حذف شد.

نمایندگان مجلس همچنین با پیشنهاد علیرضا محجوب نماینده تهران تبصره 11 الحاقی این لایحه را نیز با 128 رای موافق 22 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی حذف کردند.

در این تبصره به دولت اجازه داده می شد نسبت به جبران زیان اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی و وارد کننده یا صادرکننده کالا ناشی از اعمال سیاست های قیمت گذاری توسط دستگاه های اجرایی یا دولت در سنوات قبل را در بودجه عمومی و ردیف های اصلی و متفرقه منظور کند که با رای نمایندگان از لایحه بودجه حذف شد.

سیام**9103**2025
کد N111605

وبگردی