آفتاب

79 نیروی پلیس در پنج ماه گذشته در کراچی پاکستان کشته شدند

79 نیروی پلیس در پنج ماه گذشته در کراچی پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - مقام های پلیس پاکستان روز یکشنبه گزارش دادند: از زمان آغاز عملیات هدفمند علیه تروریست ها و افراط گرایان در شهر بندری ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب این کشور؛ طی پنج ماه گذشته 79 نفر از نیروهای پلیس در این شهر کشته شدند.

رسانه های پاکستان به نقل از فرمانده پلیس ایالت سند نوشتند: در چهار ماه آخر سال 2013 ( مهر تا اوایل دی 92 ) 46 پلیس و در ماههای ژانویه و فوریه 2014 (دی و بهمن ) نیز 30 افسر پلیس در مناطق مختلف شهر کراچی در درگیری و تبادل آتش با تروریست ها جان باختند.

دولت پاکستان از اواخر مرداد ماه گذشته عملیات برنامه ریزی شده ای را علیه گروههای تروریستی، افراط گرایان، عاملان قتل های هدفمند، آدم ربایان و باجگیران در شهر بندری کراچی آغاز کرده است.

ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان با سفر به شهر کراچی در ماههای گذشته دستور انجام عملیات نظامی و امنیتی علیه تروریست ها را به دولت ایالت سند و نهادهای امنیتی این ایالت جهت بازداشت عناصر تروریستی و بازگرداندن صلح به شهر کراچی ابلاغ کرد.

انفجار بمب، افزایش خشونت های فرقه ای و قتل های هدفمند در کراچی طی ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری کمیسیون حقوق بشر پاکستان اعلام کرد: 2013 میلادی مرگبارترین سال برای مردم کراچی بوده و در طول این سال ، سه هزار و 251 پاکستانی در جریان خشونت های سیاسی و قتل های هدفمند تروریستی بویژه با انگیزه های فرقه ای کشته شدند.

آساق ** 1095**5981
کد N111592

وبگردی