آفتاب
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

دولت به تمامی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است

دولت به تمامی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است

دولت تدبیر و امید گام اول را در توسعه روابط خارجی محکم برداشت و من معتقدم نیروهای شجاع و دلاوری که تمام آبرو و اعتبار خود را برای پیشبرد اهداف نظام در مسیر سیاست خارجی به کار گرفته‌اند، کمتر از عزیزان و جوانانی نیستند که در جبهه‌ها با دلاوری و رشادت می‌جنگیدند، اما متأسفانه عده‌ای از این دلاوری‌ها و شجاعت ناراحتند و از اینکه تحریم‌ها در حال کمتر شدن است، ابراز نارضایتی می‌کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به تمامی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است، اذعان داشت: دولت مسئله اعتدال را رعایت می‌کند، اما مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و حقیقتاً در برخی از عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی می‌توان گفت وضعیت به مراتب از وضعیت پس از جنگ که به دولت کارگزاران به ارث رسید، بدتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌ الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گردهمایی بزرگ دانشجویان که در حسینیه جماران عصر امروز برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشحالم که در کنار شما دانشجویان در جایی حضور پیدا کردم که امام خمینی (ره)  در آن جهان را متوجه ایران کرد و روزنه‌های جدیدی را به سوی ملت ایران گشود و خرسندم که نسل جوان و پویا و فرزندان امام همچنان دل در گرو آرمان‌های امام دارند و راه استقلال، آزادی و پیشرفت را در اندیشه‌های امام جستجو می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بر همه ما لازم است که بر رفتار گذشتگان خود تدبیر کنیم اظهار داشت: در قرآن به این امر توصیه شده است، چرا که بدون آگاهی و تحلیل گذشته و شناخت عوامل موثر در پیروزی‌ها و شکست‌ها نمی‌توان راه آینده را به روشنی پیمود. ما در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب ضرورت دارد مروری داشته باشیم بر عوامل پیروزی و آنها را بشناسیم و از تدبیر و روش امام خمینی (ره) صحبت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی دولتمردان گذشته بی‌احترامی و نادیده گرفتن گذشتگان را تبدیل به یک منش و فرهنگ کرده بودند، ابراز داشت: نادیده گرفتن دستاوردهای گذشتگان مبتنی بر فرهنگ اسلام نیست و پرداختن به زندگی امام از این بابت اهمیت دارد که علاوه بر پاسداشت یک انسان بزرگ بدانیم که یک نفر با چه عواملی توانست به ظرفیتی برسد که در جهان تحولی بزرگ ایجاد کند.

انصاری ادامه داد: امام خمینی(ره) پیش از هر چیزی منیت را در خود کشت و روش خدایی را جایگزین آن کرد و اگر غیر از این بود امکان نداشت فردی یک‌شبه به جایی برسد که سخن او در هر جای دنیا بر دل ملت‌ها بنشیند و تاثیر بگذارد.

انصاری نظم را یکی از ویژگی‌های بی‌بدیل امام خمینی دانست و ابراز داشت: می‌توان گفت امام به معنای واقعی کلمه در تمامی منش و رفتارهای خود و در طول زندگی خود نظم را دقیق‌تر از یک ساعت سرلوحه کار خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به معنای تام کلمه یک روشنفکر بود، افزود: با وجود آنکه ایشان در تمام طول حضور خود در جماران از این منطقه خارج نشده بود و حتی از منزل خود دور هم نشده بود، مانند کسی که بر بام دنیا ایستاده و تمام تحولات دنیا را رصد می‌کند از دنیا و اخبار آن مطلع بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با حدود 80 سال سن یک نشاط و روح جوانی در دل داشت، گفت: امام در این سن و سال با همین نشاط به میدانی پا گذاشت که هزاران هزار پهلوان و سیاستمدار بزرگ از آن وحشت داشتند، اما امام مانند کوه استوار و مانند یک جوان بانشاط و با انگیزه بود و به جوانان نیز اعتقاد و علاقه کامل داشت.

انصاری عشق امام خمینی (ره) به مردم را واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان با عشق و توکل به خدا به مردم نیز عشق می‌ورزید و با همین عشق مردم را امر به خوبی‌ها، مبارزه علیه ظلم، ستم و استبداد و زیر بار ظلم نرفتن می‌کرد و با این روش و منش بود که امام در کنار مردم ایستاد و آزادی سلب شده از آنها را باز ستاند و همواره تاکید داشت که ارکان حکومت باید با نظر و فکر مردم شکل بگیرد و حقوق آنها پاس داشته بشود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به صدور فرمان 8 ماده‌ای توسط امام خمینی اظهار داشت: زمانی امام خمینی (ره) شنید که به دلایل امنیتی، گفت‌وگوهای تلفنی عده‌ای شنود می‌شود یا به خانه‌های مردم می‌ریزند و خانواده آنان را به هراس می‌اندازند. امام در مقابل این عملکرد ایستاد و پیام 8 ماده‌ای را صادر کردند و گفتند که اگر این مسائل تکرار شود مرتکبان آن تعزیر می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: امام خمینی (ره) یک فرد خاص، نوگرا و نواندیش بود و همواره خود را در کنار مردم می‌دانست. به عنوان مثال زمانی که با کمک منافقان حجم بمباران‌های تهران زیاد شده بود و صدام منطقه ظفر را بمباران کرد با خواهش، تقاضا و التماس از امام خواستند با شنیدن صدای آژیر به پناهگاه برود و بعد از همه خواهش‌ها امام این شرط را گذاشت که آیا شما برای همه مردم جماران پناهگاه ساخته‌اید؟ چراکه حق بر این نیست که مردم منطقه جماران به خاطر حضور من در این منطقه دچار زیان شوند و هر زمانی که توانستید برای همه این مردم پناهگاه بسازید من هم به پناهگاه می‌روم و این یعنی اینکه امام خود در کنار ملت در همه صحنه‌ها ایستاده بود.

انصاری با بیان اینکه به تمامی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش پایبند است، اذعان داشت: دولت مسئله اعتدال را رعایت می‌کند اما مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و حقیقتاً در برخی از عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی می‌توان گفت وضعیت به مراتب از وضعیت پس از جنگ که به دولت کارگزاران به ارث رسید، بدتر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با خاطرنشان کردن این مسئله که ما نمی‌توانیم وضعیت ویران را بگوییم آباد است و نمی‌توانیم اقتصادی را که با منابع عظیم درآمدی به وضعیت اسف‌باری رسیده است، نادیده بگیریم، تاکید کرد: اینها بیان واقعیات به مردم است و به هیچ وجه به معنی و مفهوم سیاه‌نمایی نیست و اختصاص هشت درصد از بودجه عمومی کشور به موضوع عمرانی که در دولت‌های چند سال اخیر کم‌سابقه بوده، نشان از همین وضعیت بد اقتصادی است و متأسفانه باید بگویم که کشور تا خرخره زیر قرض است.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ابراز داشت: مگر می‌شود مرحله دوم را آغاز کرد، بدون آنکه مشکلات مرحله اول را بازگو کرد و به آنها پرداخت؟ متأسفانه باید بگویم که دولت در شرایط فعلی به دلیل اجرای نادرست مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بدهی فراوانی دارد، اما مصمم به بهبود شرایط است.

انصاری با تاکید بر اینکه نگاه دولت به مسائل درونی است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید گام اول را در توسعه روابط خارجی محکم برداشت و من معتقدم نیروهای شجاع و دلاوری که تمام آبرو و اعتبار خود را برای پیشبرد اهداف نظام در مسیر سیاست خارجی به کار گرفته‌اند، کمتر از عزیزان و جوانانی نیستند که در جبهه‌ها با دلاوری و رشادت می‌جنگیدند، اما متأسفانه عده‌ای از این دلاوری‌ها و شجاعت ناراحتند و از اینکه تحریم‌ها در حال کمتر شدن است، ابراز نارضایتی می‌کنند چراکه اینها کاسبان تحریم بودند و از اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد ناراحتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ‌کس تأیید نمی‌کند که در مذاکرات امتیازی را فراتر از مصالح کشور به کسی دهیم اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مذاکرات صددرصد به نفع ما و صددرصد به زیان طرف مقابل تمام شود و همان‌طور که رئیس‌جمهور اعلام کردند، مذاکرات در مسیر برد - برد حرکت می‌کند، اما اگر می‌خواهیم اقتصاد درون‌زا و توسعه مطلوب را شاهد باشیم باید با جهان تعامل کنیم و نمی‌توانیم شاهد آن باشیم که کشورهای منطقه به دلیل نبود امکانات و سرمایه منابع مشترک گازی را به تاراج ببرند و از آن هیچ چیز عاید کشور و ملت نشود.

وی با اشاره به درخواست رئیس جمهور از دانشگاهیان برای بیان نظراتشان اذعان داشت: خواست دولت از دانشگاه و دانشجو، نقد و همفکری است و این همفکری و نقد همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور نیز بوده است اما برخی برداشت‌ها از سخنان رئیس‌جمهور، نادرست بود و دولت هوشیار است و هیچ توجهی به حاشیه‌سازی‌ها نخواهد کرد.

انصاری با تاکید بر اینکه اعتدال اقتضا می‌کند که گام‌های اصلاحی آهسته و با تدبیر برداشته شود، اظهار داشت: قطعاً در درازمدت این روش به سود مردم خواهد بود، چراکه مردم در انتخابات 24 خرداد به تغییر رأی دادند و این تغییر در دولت با اعتدال و تدبیر همراه خواهد بود و دولت مصمم است بدون انتقام‌جویی و در نظر گرفتن نگاه‌های سیاسی از تمام نیروهای توانمند که قصد خدمت صادقانه به نظام را دارند استفاده کند و اصل را بر شایسته‌سالاری گذاشته و اگر تغییری نیز اتفاق بیفتد بر مبنای همین اصل است.

معاون رئیس جمهور در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت حضور همه‌جانبه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: ان‌شاءالله در این روز شاهد تجدید بیعت همه مردم با انقلاب و امام باشیم و لازم است همه با حضور در راهپیمایی و سر دادن شعارهای وحدت‌آفرین در راه اقتدار و پیشرفت نظام گام برداریم.

کد N111312

وبگردی