آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

شرایط اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰میلیون تومانی به ایثارگران مشخص شد

شرایط اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰میلیون تومانی به ایثارگران مشخص شد

در جزء ۷ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ به مدت یک‌سال و ملاک تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط اعطای تسهیلات وام مسکن ۵۰میلیون تومانی به ایثارگران را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز - شنبه -مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با جزء ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۷ به بند الحاقی تبصره ۱۶ موافقت کردند.

براساس جزء یک بند الحاقی تبصره ۱۶ دولت موظف است نسبت به تضمین پیش‌بینی و پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانکهای عامل با تأیید وزارت راه و شهرسازی (‌سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار مورد نیاز را در ردیفهای مربوطه منظور نماید. همچنین بانکهای عامل موظفند نسبت به ارزیابی ملک، محاسبه و أخذ تضمین‌های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر (چهار درصد (۴%)) اقدام نمایند.

همچنین در جزء ۲ بند الحاقی این تبصره آمده است: ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات مسکن تا سقف پنجاه میلیون  ریال استفاده نموده‌اند و همچنین افرادی که وام دریافتی قبلی خود را بدون در نظر گرفتن سقف مبلغ طی مدتی کمتر از سه سال تا پایان سال ۱۳۹۲ تسویه نموده‌اند و جانبازان هفتاددرصد (۷۰%) و بالا‌تر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می‌باشند با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌توانند مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در جزء ۳ بند الحاقی این تبصره آمده است وامهای حمایتی غیرایثارگری از قبیل وامهای کارمندی و شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شوند. افراد مشمول می‌توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.

همچنین در جزء ۴ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانکهای عامل می‌باشد. مشمولینی که مسکن آن‌ها از طریق تعاونی‌های معتبر همانند نیروهای مسلح تأمین می‌شود و همچنین مشمولین ساکن روستا‌ها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آن‌ها فاقد سند رسمی هستند، می‌توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی تسهیلات مقرر را دریافت و در‌‌ همان محل احداث یا خرید نمایند.

در جزء ۵ بند الحاقی این تبصره نیز آمده است بانکهای عامل مجازند جهت احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این بند تسهیلات مربوطه را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند فروش اقساطی نمایند.

همچنین در جزء ۷ بند الحاقی تبصره ۱۶ آمده است زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانکهای عامل از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ به مدت یک‌سال و ملاک تاریخ صدور معرفی‌نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

کد N110927

وبگردی