آفتاب

معاون جدید وزیر دفاع آمریکا منصوب شد

معاون جدید وزیر دفاع آمریکا منصوب شد

تسنیم نوشت:

رئیس جمهوری آمریکا طی حکمی معاون جدید وزیر دفاع امریکا را منصوب کرد. به گزارش پایگاه فرانس پرس؛ باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا طی حکمی روبرت وورک را به عنوان معاون جدید چاک هیگل وزیر دفاع امریکا منصوب کرد.

چاک هیگل وزیر دفاع امریکا در این باره به خبرنگاران گفت: روبرت وورک که در بین سال های 2009 تا 2013 به عنوان معاون رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش آمریکا مشغول به فعالیت بود، به مثابه یک انسان متفکر و اندیشمند در عرصه مسائل نظامی و راهبردی است و در بخش های مختلف در جهان نظریات و افکار وی را می شناسند.

هیگل در ادامه افزود: وورک را در مسائل امنیت ملی، بودجه نظامی، تکنولوژی و فن اوری نوین تسلیحاتی و مسائل نظامی می توان یک چهره برجسته و شناخته شده دانست.

معاون کنونی وزیر دفاع امریکا که به تازگی در این سمت تعیین شده است هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه وزارت دفاع امریکا است که یکی از بزرگ ترین نهادهای نظامی در جهان به شمار می آید.

قرار است به زودی وورک در جلسه ای که به منظور شنود پاسخ های وی در قبال پرسش های کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اختصاص داده می شود حاضر شود و در صورت احراز موافقت مجلس سنای امریکا در این سمت باقی خواهد ماند.

وورک 61 ساله پیش از این برای مدت 27 سال در نیروهای تفنگدار دریایی ارتش امریکا "مارینز" خدمت کرده است، تا این که در ابتدای دهه 90 از قرن گذشته، به عنوان مشاور عالی رتبه نظامی در دولت آمریکا از نظریات دفاعیش استفاده شد، وهم اکنون یکی از فرماندهان اصلی مرکز نیو امریکن سکیورتی که مرکز مطالعاتی نزدیک به باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در مسائل دفاعی و امنیتی به شمار می آید فعالیت داشته است.

هم اکنون معاون وزیر دفاع امریکا مسئولیت نظارت و بررسی مسائل روزانه وزرات خانه ای را برعهده دارد که یک میلیون و دویست هزار نظامی مشغول به خدمت در ان حضور دارند، و 730 هزار کارمند غیر نظامی را که همگی جزو عوامل وزارت دفاع امریکا به شمار می آیند تهیه و تنظیم کند، بودجه این وزارت خانه هم اکنون بیش از 600 میلیارد دلار است و قرار است تا 13 سال آینده با کاهش میزان حضور نیروهای آمریکایی در جنگ های جاری در جهان کاهش یابد.

52261

کد N110732

وبگردی