آفتاب

رسانه های عراقی : داعش اقدام به چاپ پول خاص خود در استان الانبار کرد

رسانه های عراقی : داعش اقدام به چاپ پول خاص خود در استان الانبار کرد

تهران-ایرنا- ˈ احمد ابوریشه ˈرییس کنگره بیداری عراق و از شیوه قبایل این کشور اعلام کرد که سازمان تروریستی داعش در منطقه الانبار واحد پولی خاص خود( دینار) را منتشر کرده است .

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈ أین ˈ، ˈحنان الفتلاویˈ نماینده عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت : برخی می گویند داعش ( گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام ) در الانبار حضور ندارد و این در حالی است که این سازمان واحد پولی خاص خود را در الانبار منتشر کرده است .

وی افزود : احمد ابوریشه تصویری از پول جدید داعش را از طریق تلفن همراه خود نشان داد که در سمت راست این پول که دینار داعش خوانده می شود، تصویر اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده با آرم داعش و امضای وزیر دارایی این گروه تروریستی قرار دارد.

ابوریشه این اقدام گروه تروریستی را مدرک و دلیل روشنی درباره حضور این گروه تروریستی در الانبار دانست .

رییس کنگره بیداری عراق تاکید کرد که جنگ ضد داعش ار طریق پلیس و ارتش و با حمایت قبایل و عشایر مختلف عراقی انجام می شود و همه عشایر عراقی خواستار امن بودن عراق و حاکمیت قانون در آن اند .

از سوی دیگر ˈ فالح العیساوی ˈرییس شورای استان الانبار عراق نیز گفت : داعش اقدام به تاسیس سه دادگاه به اصطلاح اسلامی در داخل شهر فلوجه کرده است .

وی نیز با تایید انتشار دینار داعش در الانبار گفت : داعش این واحد پولی را برای استفاده در فلوجه منتشر کرده است .

خاورم **2041**1446
کد N110673

وبگردی