آفتاب
عالم برجسته اهل سنت افغانستان:

امام خمینی (ره) پایه های انقلاب جهانی را علیه استبداد پی ریزی کرد

امام خمینی (ره) پایه های انقلاب جهانی را علیه استبداد پی ریزی کرد

کابل – ایرنا - مولوی محمد شریف پاکرای؛ یکی از علمای برجسته اهل سنت افغانستان با تجلیل از دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران، پایه های انقلاب جهانی را علیه ظلم و استبداد پی ریزی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مولوی محمد شریف پاکرای از علمای اهل سنت افغانستان در گفت وگو با خبرگزاری آوا، امام خمینی را مردی قهرمان و تاثیرگذار بر تمام دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: امام خمینی در قرن معاصر یک رهبر واقعی بود که نه تنها در نزد ملت خود جایگاه ویژه ای دارد، بلکه در جهان اسلام به عنوان الگویی بی بدیل مطرح است.

مولوی پاکرای گفت:امام خمینی انقلابی را رهبری و به پیروزی رساند که امروز نقطه امید مسلمان و آزاده های جهان است.

این عالم اهل سنت افزود: مسلمانان باید راه این پیشوای بزرگ را دنبال کرده و از این رهگذر به پیش بروند و انقلاب جهانی را با پیروی از آرمان های امام خمینی جهت بهبود وضعیت مسلمانان، دنبال کنند.

مولوی پاکرای با برشمردن برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: در زمان پیروزی افغان ها بر علیه شوروی اگر افغانستان رهبری همچون امام خمینی، رهبری مدبر و کاردان داشت دستاوردهای ملت افغانستان هدر نمی رفت.

مولوی پاکرای افزود: ملت افغانستان جهاد را با نیروی ایمان به پیروزی رساند؛ اما توسط معاملات خائنانه و دشمنی های و همچنین نبود محور و رهبری سالم، افغانستان را به روزگار کنونی رساندند.

این عالم دینی اهل سنت گفت که اگر یک رهبر واقعی در افغانستان وجود داشت بدون تردید جهاد مردم افغانستان بی نتیجه نمی ماند و مردم به این بدبختی ها گرفتار نمی شدند.

مولوی پاکرای افزود: امام خمینی از نظر ایجاد وحدت و اخوت اسلامی گام های بزرگی برداشت و توانست فاصله های گذشته را از بین مذاهب اسلامی بردارد.

وی تاکید کرد که مردم ایران و افغانستان، با الهام از رهنمودهای امام خمینی باید دست در دست در برابر دشمنان مشترک، قدرت منسجمی را تشکیل دهد.

آساق/1501
کد N110561

وبگردی