آفتاب

خاصه خرجی شاهزاده سعودی، سوژه روزنامه های سوئیسی

خاصه خرجی شاهزاده سعودی، سوژه روزنامه های سوئیسی

برلین- ایرنا- ولخرجی ها و خاصه خرجی عجیب ولید بن طلال، شاهزاده سعودی معروف به ˈمالک کاخ پرندهˈ با حیف و میل دلارهای نفتی در سوئیس این روزها به یکی از سوژه های جالب رسانه های این کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آلمانی زبان بیلک در سوئیس، ولید بن طلال شاهزاده سعودی برای سفر چند روزه خود و اعضای خانواده اش به یک منطقه تفریحی در کشور سوئیس، نیمی از شهر کرانس مونتانا را به صورت کامل اجاره کرده است.

این روزنامه با انتشار خبری در مورد ولخرجی های این شاهزاده سعودی در سفر تفریحی اش به سوئیس، نوشت: صاحبان هتل ها و سینماها در شهر کرانس مونتانا در کانتون والیز سوییس این روزها می توانند بسیار خوشحال باشند زیرا شاهزاده سعودی به تنهایی به آنجا نمی آید.

این مطلب در ادامه با اشاره به اینکه هفتاد نفر از اعضای خانواده و خدمه شاهزاده سعودی وی را در سفر به کرانس مونتانا همراهی می کنند، نوشت:برای اینکه این افراد در سرمای سخت این شهر در خیابان نخوابند، الولید کل هتل پنج ستاره کرانس آمباسادور در این شهر کوهپایه ای را اجاره کرده است.

این روزنامه در ادامه می افزاید: سینماها در این شهر کوچک کوهستانی سوییس نیز باید این روزها خوشحال باشند زیرا این شاهزاده متمول عرب علاقه وافری به سینما دارد و به همین خاطر او یک سینما را به طور کامل بر ای همه شب هایی که در این شهر بسر می برد اجاره کرده است.

به نوشته این نشریه سوئیسی، این شاهزاده میلیاردر سعودی که برادر زاده ملک عبدالله پادشان فعلی عربستان است، سهام زیادی از هتل های زنجیره ای موون پیک، رسانه اجتماعی توییتر و شرکت اپل را نیز در اختیار دارد.

روزنامه سوئیسی درپایان با اشاره به اینکه شاهزاده سعودی سال گذشته به خاطر اینکه مجله اقتصادی FORBES در برآورد میزان دارایی هایش اشتباه کرده بود،علیه این نشریه اقامه دعوی کرده است،نوشت: این موضوع که ثروت وی تا چه حد است را می توان از هواپیمای جمبوجت شخصی 747 او که یک تخت خواب ساخته شده از طلا در آن وجود دارد و هواپیمای مزبور به ˈکاخ پرندهˈ معروف است، متوجه شد.

اروپام** 1701 ** 1064
کد N110556

وبگردی