آفتاب
رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید عمان؛

ایران و عمان باید امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند

ایران و عمان باید امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند

تهران - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید عمان با وی، با استقبال از توسعه روزافزون روابط میان تهران - مسقط، گفت: ایران و عمان در منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و به خوبی توانسته اند با همکاری امنیت را در منطقه توسعه دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، عود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان در ایران روز شنبه با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون میان ایران و عمان توافقات خوبی حاصل شده است، خاطر نشان کرد: امروز در عرصه بین المللی شرایط مناسبی به وجود آمده که دو کشور می توانند از آن در راستای توسعه روابط و مناسبات در زمینه های مختلف به ویژه تجاری و مالی استفاده کنند.

روحانی همچنین افزود: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان رهبران دو کشور وجود دارد، همکاری های ایران و عمان می تواند علاوه بر توسعه روابط دو جانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تاثیر گذار باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز منطقه از اختلافات، افراطی گری و تروریسم رنج می برد، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه به دلیل شدت اختلافات و درگیری ها به سمت ویرانی کامل می روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

سفیر جدید عمان نیز در این دیدار اظهار داشت: روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور باید ارتقاء یابد.

سعود بن احمد البروانی سفیر با ابراز خرسندی از انتصاب به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران و تقدیم استوارنامه به رییس جمهوری با ابلاغ سلام های گرم سلطان قابوس به رهبری معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی کشورمان، گفـت: دولت عمان علاقمند است روابطی روز به روز گرمتر و عمیق تر با ایران در همه حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

سفیر جدید عمان در تهران با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی و دیپلماتیک در سطح بسیار خوبی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

وی گفت: ایران نه تنها همسایه ای خوب بلکه برادر عمان است و روابط دیرینه عمان و ایران گواهی بر این ادعا است.

سیام**1348**1535
کد N110174

وبگردی