آفتاب

هند با کمک رژیم صهیونیستی سپر موشکی خود را توسعه می دهد

هند با کمک رژیم صهیونیستی سپر موشکی خود را توسعه می دهد

تهران – ایرنا - یک مقام صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی از برنامه همکاری این رژیم با هند در زمینه توسعه سپر موشکی این کشور خبر داد.

خبرگزاری ˈیونایتد پرس اینترنشنالˈ به نقل از هفته نامه اینترنتی ˈدیفنس نیوزˈ آمریکا گزارش داد یک مقام اسراییلی که به نامش اشاره ای نشد گفت که تل آویو در توسعه سپر موشکی هند همکاری می کند.

طبق گزارش این نشریه الکترونیکی، برنامه همکاری در زمینه سپر موشکی به تائید وزارت دفاع هند نیز رسیده است.

این طرح تلاش مشترکی میان ˈصنایع هوا فضا اسرائیلˈ و شرکت صهیونیستی ˈرافائل ادونسد دیفنس سیستمزˈ با ˈسازمان توسعه و تحقیقات دفاعیˈ هند و شرکت دولتی ˈبهاراتˈ این کشور خواهد بود.

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی طی این همکاری قرار است سپر دفاع موشکی خود را که طی سال های اخیر تولید کرده است در اختیار هند قرار دهد.

دیفنس نیوز گزارش داد، سپر پیشنهاد شده، سامانه دفاع هوایی دور برد هند موسوم به ˈپریتویˈ که تا سال 2015 آماده بهره برداری خواهد شد را با سامانه متحرک راداری که توسط شرکت هندی بهارات و صنایع هوا فضا اسرائیل در دست ساخت است، ادغام می سازد.

هند به عنوان یکی از بزرگ ترین واردکنندگان سلاح در جهان و از مشتریان اصلی رژیم صهیونیستی در حال حاضر تلاش می کند نیروهای مسلح خود را به روز کند.

مدیر اجرایی رافائل گفت: شبکه دفاعی یاد شده شامل سامانه های هندی و اسراییلی کوتاه برد و میان برد خواهد بود.

خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس اینترنشنال افزود: صنایع هوا فضا اسرائیل با برخورداری از بودجه هنگفت آمریکا سامانه ضد موشکی ˈآروˈ را تولید کرد و در سال 2000 برای نخستین بار آن را به کار گرفت. هم اکنون، مراحل آزمایش نسخه جدید این سامانه تحت عنوان ˈآرو 3ˈ با همکاری شرکت ˈبوئینگˈ آمریکا به پایان رسیده است.

یونایتد پرس اینترنشنال افزود: هند در گذشته نیز برای دستیابی به سامانه های آرو و گنبد آهنین ابراز تمایل کرده بود، و شرکت های نظامی اسرائیلی نیز به صراحت ابراز امیدواری کرده بودند با فروش این سامانه ها به هند سود هنگفتی به جیب بزنند. اما از آن جا که آمریکا اکنون در تولید این سامانه ها همکاری دارد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ممکن است مانع از صدور این فناوری های پیشرفته شود.

با این حال، رژیم صهیونیستی در فوریه سال میلادی گذشته سامانه گنبد آهنین و بخش هایی از سامانه فلاخن داوود را در نمایشگاهی در بنگلور هند به نمایش گذاشت.

در نوامبر 2012 روزنامه های هندی از برنامه تصمیم گیرندگان دفاعی این کشور برای دستیابی به سامانه گنبد آهنین خبر دادند.

هند در نظر دارد به منظور به روز سازی ارتش خود طی ده سال آینده و در جهت آمادگی برای مقابله با قدرت نظامی روزافزون همسایه شمالی اش چین بالغ بر 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

خاورم**9156 **1446 /مط
کد N110130

وبگردی