آفتاب

استمداد کامرون از مردم بریتانیا/نگذارید اسکاتلند جدا شود

استمداد کامرون از مردم بریتانیا/نگذارید اسکاتلند جدا شود

"دیوید کامرون" از تمامی مردم بریتانیا خواست تا دست به کار شده و به هر نحو ممکن مردم اسکاتلند را متقاعد کنند که در همه پرسی ماه سپتامبر به طرح استقلال این کشور از انگلیس رای منفی بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید کامرن" نخست وزیر انگلیس، در اظهاراتی که در لندن ایراد کرد گفت: هفت ماه زمان داریم تا فوق العاده ترین کشور تاریخ را حفظ کنیم.

اسکاتلند در تاریخ 18 سپتامبر سال جاری میلادی برای تصمیم گیری در خصوص جدا شدن از بریتانیا اقدام به برگزاری همه پرسی می کند اما انگلیس در تلاش است تا به هر نحو ممکن از تحقق این امر جلوگیری کند.

کامرون در ادامه سخرانی خود گفت: با استفاده از تلفن، از طریق گفتگو با یکدیگر، ای میل زدن، توئیت کردن، ارسال پیام و یا هر روش دیگری ما از شما می خواهیم تا بمانید.

نخست وزیر انگلیس در ادامه گفت: شما رای ندارید اما صدا دارید. کسانی که رای می دهند دوستان، همسایگان و از بستگان ما هستند.

در واکنش به اقدامات انگلیس برای جلوگیری از استقلال اسکاتلند، پیشتر حزب حاکم اسکاتلند اعلام کرده بود که جدی ترین تهدید پیش روی اسکاتلند برای کسب استقلال و پیوستن به اتحادیه اروپا، از جانب انگلیس است.

قرار است مردم اسکاتلند در سپتامبر سال جاری میلادی با شرکت در یک همه پرسی در مورد استقلال کشورشان از انگلیس تصمیم گیری کنند. اما به دلیل وجود منابع قابل توجه انرژی در اسکاتلند، لندن به هیچ وجه راضی به از دست دادن اسکاتلند نیست.

در مهرماه سال گذشته دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و "الکس سالموند" رئیس دولت اسکاتلند توافق کردند همه پرسی استقلال اسکاتلند در این بخش از پادشاهی ملکه الیزابت دوم، به اجرا گذاشته شود. به گفته سالموند همه پرسی مذکور به صورت آزاد و برای تصمیم گیری نهایی مردم اسکاتلند در فضایی عادلانه برگزار می گردد.

به گزارش مهر، انگلیس در سال 2015 شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود و اگر دیوید کامورن نتواند از استقلال کشور مذکور جلوگیری کند، حزب محافظه کار شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات 2015 نخواهد داشت. علاوه بر این حزب، دیگر احزاب انگلیس نیز با استقلال اسکاتلند مخالف هستند و می‌کوشند تا این کشور را از تصمیم خود منصرف کنند و در این راه تبلیغات منفی نیز صورت می دهند.

از دلایل اصلی مخالفت مقامات لندن با این موضوع، یکی وجود منابع عظیم نفت و گاز در این مستعمره قدیمی و دلیل دیگر احتمال تشدید اقدامات جدایی طلبانه در ولز و ایرلند شمالی در صورت استقلال اسکاتلند است.

 

 

کد N109988

وبگردی