آفتاب

بازتاب خارجی کمک مالی دولت روحانی به بیمارستان یهودیان تهران

 بازتاب خارجی کمک مالی دولت روحانی به بیمارستان یهودیان تهران

نیویورک تایمز در گزارشی درباره کمک مالی دولت روحانی به تنها بیمارستان یهودیان تهران نوشت: روز سه شنبه گذشته بود که برادر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با کمک مالی شگفت انگیزی وارد بیمارستان سپیر، تنها بیمارستان یهودیان تهران شد.

به گزارش آفتاب به نقل از شبکه ایران، نیویورک تایمز ادامه داد: برادر رئیس جمهوری ایران علاوه بر کمک مالی، حامل پیامی از وزیر بهداشت و درمان بود که در آن پیام به یهودیان و مسیحیان مژده داده شده بود: "از این پس کمک های بیشتری به بیمارستان های اختصاصی این اقلیت ها ارائه خواهد شد.
یکی از پرستاران این بیمارستان در گفت و گوی تلفنی با نیویورک تایمز گفت: "ما بسیار خوشحالیم. این نشانه خوبی است."
نیویورک تایمز به نقل از خبرگزاری مهر میزان این کمک مالی را 400 هزار دلار اعلام کرد و نوشت: اما پایگاه خبری تابناک آن را 200 هزار دلار اعلام کرده و نوشته است که مرحله دوم این کمک مالی به مبلغ 200 هزار دلار در آینده اختصاص خواهد یافت.
نیویورک تایمز همچنین به نقل از حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران درباره این کمک مالی نوشت: "دولت ما قصد دارد تمام اقلیت های مذهبی را متحد کند و به همین دلیل ما به شما کمک می کنیم."
در این گزارش آمده است: دکتر روحانی از زمان آغاز به کار خود در ماه آگوست 2013 درصدد خارج کردن ایران از انزوایی است که دولت قبلی عامل آن بود.
شیوه برخورد روحانی با یهودیان بخشی از تلاش های وی برای ترمیم آسیب هایی است که در سال های گذشته به وجهه جهانی ایران وارد شده بود.
نیویورک تایمز همچنین به پیام تبریک دکتر روحانی به مناسبت سال نو یهودیان اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهوری ایران در ماه سپتامبر در شبکه اجتماعی خود سال نو یهودیان را تبریک گفت و اکنون در دومین گام به بیمارستان یهودیان تهران هدیه مالی کرد.
نیویورک تایمز همچنین نوشت: پس از اسرائیل، ایران با داشتن 9 هزار یهودی، بیشترین جمعیت یهودیان خاورمیانه را دارد.
کد N109865

وبگردی