آفتاب
رییس شورای حل‌ اختلاف زنجان:

90 درصد اتهامات زنان در زندان، مواد مخدر است

90 درصد اتهامات زنان در زندان، مواد مخدر است

رییس شورای حل‌ اختلاف استان زنجان با بیان اینکه میزان آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم کافی نیست، بر تأثیر این آموزش‎ها در کاهش وقوع جرم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، نجم‌الدین صفوی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: 90 درصد اتهامات بند زنان در زندان، مواد مخدر است که معمولاً همراه با همسران خود در این زمینه همکاری کرده‎اند.

وی ادامه داد: میزان نگهداری مواد مخدر آن‌ها زیاد است و به همین دلیل نمی‎توان به راحتی حکم آزادی آنان را ارایه کرد و بسیاری از این موارد حبس ابد، 10 سال زندان، اعدام تبدیل به حبس ابد است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: اکنون افرادی که جرایم کوچکی را مرتکب شده‌اند یا ارتکاب جرم از سوی آن‌ها ناشی از غفلت بوده مورد بررسی قرار می‌گیرند و موارد قابل طرح در کمیسیون عفو، به این کمیسیون ارایه می‌شود.

صفوی تصریح کرد: همه علما به این نتیجه رسیده‎اند که پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه باید آگاهی مردم را افزایش داد تا جرمی انجام ندهند، به ویژه در خصوص جرم‌های مرتبط با مواد مخدر که افراد به دلیل نداشتن آگاهی احساس کرده‎اند می‎توانند به پول زیادی دست یابند.

انتهای پیام

کد N109682

وبگردی