آفتاب

پنتاگون به دنبال 4.5 میلیارد دلار دیگر به منظور تقویت امور دفاع موشکی

پنتاگون به دنبال 4.5 میلیارد دلار دیگر به منظور تقویت امور دفاع موشکی

منابع آگاه در کنگره آمریکا و یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد، وزارت دفاع این کشور قصد دارد از کنگره آمریکا تقاضای 5 / 4 میلیارد دلار بودجه اضافی برای تقویت دفاع موشکی طی پنج سال آینده را در راستای تقاضا برای بودجه سال مالی 2015 ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ریکی الیسون"، بنیانگذار ائتلاف غیرانتفاعی حمایت از دفاع موشکی در آمریکا و همچنین دو منبع خبری در کنگره این کشور که نام خود را فاش نساختند عنوان کردند که قرار است از این هزینه دفاعی نزدیک به یک میلیارد دلار برای ساخت یک رادار دفاعی جدید به منظور استقرار در آلاسکا صرف شده و 50 میلیون دلار نیز صرف تامین هزینه‌های یک موشک رهیگر جدید پس از چند آزمایش پرواز شکست خورده خواهد شد.

این درخواست پنتاگون برای بودجه اضافی به رغم تداوم فشار بر اقدامات دولت آمریکا در زمینه هزینه‌های نظامی و کاهش هزینه‌ها در دیگر برنامه‌های تسلیحاتی این کشور انجام می‌شود.

کاخ سفید قصد دارد در تاریخ 4 مارس بودجه تقاضا شده خود برای سال مالی 2015 را به کنگره بفرستد. مساله دفاع موشکی یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در بودجه سالانه پنتاگون است. با این وجود جمهوری خواهان دولت اوباما را طی سالهای اخیر در خصوص کاستن از اعتبارات این بخش مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این بودجه تقاضا شده احتمالا با حمایت هر دو حزب اصلی در کنگره مواجه خواهد شد اما در عین حال ممکن است پرسش‌هایی را در خصوص هزینه‌های چند میلیارد دلاری دو دهه گذشته در زمینه یک دستگاه تخریب‌گر موشک ساخته شده از سوی شرکت‌های ریتیون که برای هدف قرار دادن موشک‌های دشمن و از بین بردن آن‌ها در هوا ساخته شده به وجود خواهد آورد. این دستگاه تخریب‌گر بخشی از یک سیستم دفاع موشکی مستقر در زمین است که توسط شرکت بوئینگ مدیریت می‌شود. همچنین شرکت اوربیتال ساینسز نیز موشک‌های مورد استفاده این سیستم را می‌سازد.

مایکل گیل مور، مسئول آزمایش تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا چند روز پیش پس از چند آزمایش شکست خورده استحکام این دستگاه تخریب‌گر شرکت ریتیون را زیر سوال برد و تاکید کرد که پنتاگون باید مساله ساخت مجدد این دستگاه را بررسی کند.

یکی از منابع خبری در کنگره آمریکا اعلام کرد: ما نیازمند یک موشک رهگیر جدید هستیم که بتواند کارایی داشته باشد.

وی افزود: هر دو مدل موجود از این دستگاه تخریب‌گر نیازمند ترمیم و آزمایش هستند. چرا که جایگزین این سیستم‌ها نیازمند پنج سال زمان برای آماده شدن دارد.

الیسون خاطرنشان ساخت: این مساله باید سریعا مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که دولت اوباما در خرید 14 موشک رهگیر اضافی مستقر در زمین به منظور تقویت استحکامات دفاعی آمریکا در مقابل حمله موشکی احتمالی از جانب کره شمالی تاکید کرده است.

الیسون خاطرنشان ساخت: ما در سریع‌ترین زمان ممکن به این سیستم‌ها احتیاج داریم.

انتهای پیام

کد N109602

وبگردی