آفتاب
کری:

آمریکا منطقه دفاع هوایی جدید چین را به رسمیت نمی شناسد

آمریکا منطقه دفاع هوایی جدید چین را به رسمیت نمی شناسد

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر تعهدات کشورش در قبال توکیو در موضعی مداخله جویانه اعلام کرد: آمریکا منطقه دفاع هوایی جدید چین بر فراز دریای چین شرقی را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری در آستانه سفر خود به پکن در دیدار با فومیو کیشیدا همتای ژاپنی در واشنگتن بار دیگر بر تعهدات کشورش در قبال توکیو در صورت حملات احتمالی علیه جزایر مورد مناقشه میان ژاپن و چین در دریای چین جنوبی همزمان با افزایش تنش‌ ها میان این دو کشور تاکید کرد.

جان کری با اشاره به اینکه آمریکا منطقه دفاع هوایی جدید چین بر فراز دریای چین شرقی را به رسمیت نمی شناسد از سفر باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا به ژاپن در آوریل خبر داد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز با اشاره به اهمیت روابط توکیو و سئول خواستار برقراری روابط سازنده با کره جنوبی شد.

منطقه دفاع هوایی چین شامل حریم هوایی جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن می شود و بنا بر اعلام وزارت دفاع چین، هواپیماهایی که وارد حریم هوایی این منطقه شوند یا باید از مقررات چین تبعیت کنند یا با اقدامات دفاعی اضطراری چین روبرو شوند.

در این طرح چین از هواپیماهایی که وارد این منطقه می شوند خواسته تا برنامه پرواز خود را ارائه دهند و یک کانال ارتباطی دو طرفه ایجاد کنند و به موقع به سوالات چین پاسخ صحیح دهند.

کد N109577

وبگردی