آفتاب

الحیات: لبنان در دهانه آتشفشان فوران یافته منطقه قرار دارد

الحیات: لبنان در دهانه آتشفشان فوران یافته منطقه قرار دارد

روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن با ارائه تحلیلی از اوضاع آشفته امنیتی در لبنان نوشت: این کشور در دهانه آتشفان فوران یافته منطقه قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نوشته الحیات دهانه این آتشفشان در قالب یک جبهه جنگ از پاکستان آغاز می شود و تا یمن و عراق و سوریه امتداد دارد.

تروریستها و انتحاری هایی که با اندیشه تکفیری از خارج به لبنان سفر می‌کنند تصور می‌کنند درهای بهشت در لبنان است.اگر پراکندگی طایفه‌ای درلبنان به این شکل نبود این افراد قادر نبودند به این سهولت به اهدافشان برسند.

این روزنامه علت اصلی شایع شدن عملیات های تروریستی در لبنان را ضعف دستگاه های امنتی نمی داند بلکه آن را در وجود اختلافات گسترده سیاسی در این کشور قلمداد می کند و می نویسد: لبنانی ها داوطلبانه و به علل ایدئولوژیکی وطنشان را دراختیار جنگی خونین قرار داده‌اند که از خارج از مرزهای این کشور وارد آن شده است.

این روزنامه افزود:اگرچه موج تروریسم فعلی درلبنان نتیجه اختلافات لبنانی‌ها برسر تشکیل دولت نیست اما مشکل در اینجاست که طرف‌های لبنانی سیاست خویشتن داری را رعایت نمی‌کنند و این قاعده که منافع یکی از طرفهای لبنانی تضمین‌کننده طرف مقابل است مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

26149

کد N109452

وبگردی