آفتاب

هواپیماربا شرکت هواپیمایی ترکیه دستگیر شد

هواپیماربا شرکت هواپیمایی ترکیه دستگیر شد

آنکارا - ایرنا - استاندار استانبول جمعه شب اعلام کرد که هواپیما ربا هواپیمای خطوط هوایی ترکیه طی عملیاتی در فرودگاه ˈصبیحا گوکچنˈ استانبول دستگیر و مسافران به سلامتی از هواپیما خارج شدند.

هواپیمای مسافربری یک شرکت خصوصی ترکیه جمعه شب در پی اقدام یک تبعه اوکراینی برای ربودن هواپیما، به طور اضطراری در فرودگاه استانبول بر زمین نشست.

این هواپیما در پی ارسال پیام هشدار هواپیما ربایی ، با همراهی یک جنگنده اف-16 ترکیه توانست بر خلاف تلاش هواپیما ربا، در فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول فرود آید.

ˈحسین موتلو ˈ استاندار استانبول دقایقی پیش در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد که نیروهای امنیتی ترکیه موفق شده اند هواپیما ربا را طی عملیاتی سالم دستگیر کرده و مسافران نیز هواپیما را ترک کردند.

او گفت: بعد از چهار ساعت عملیات وضعیت اضطراری فرودگاه استانبول به حالت عادی بازگردانده شد.

او گفت هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ترکیه جمعه شب از فرودگاه خارکوف اوکراین به سوی استانبول به پرواز در آمده بود.

رسانه های جمعی ترکیه نوشتند که هواپیماربا با تهدید به اینکه بمبی در اختیار دارد خواستار هدایت هواپیما به سمت شهر سوچی روسیه محلی برگزاری بازیهای المپیک زمستانی شده بود.

به گزارش منابع خبری ترکیه ، در پی تهدید به هواپیماربایی توسط هواپیماربا تدابیر امنیتی اتخاذ شده و مانع از ورود هواپیما ربا به داخل کابین خلبان شده و این امکان برای خلبان به منظور فرود هواپیما در فرودگاه استانبول میسر شد.

بلند آرینچ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت آنکارا نیز گفت: هواپیماربا تبعه اوکراین بوده و حالت عادی نداشته و فاقد اسلحه بوده است.

حبیب سولوک معاون وزارت راه و ترابری ترکیه نیز در گفت وگو با شبکه خبری ˈ ان. تی. وی ˈگفت : خلبان هواپیما با خاموش کردن چراغ ها اینگونه وانمود کرده است که قصد دارد هواپیما را به سمت فرودگاه شهر سوچی هدایت کند.

خاورم/2011**230 ** 1917
کد N109280

وبگردی