آفتاب

تایلند بار دیگر انتخابات برگزار می کند/ تاریخ انتخابات مشخص نشد

تایلند بار دیگر انتخابات برگزار می کند/ تاریخ انتخابات مشخص نشد

کوالالامپور – ایرنا – کمیسیون انتخابات تایلند روز جمعه تصمیم گرفت انتخابات مجلس نمایندگان این کشور در مراکز رای گیری که روز یکشنبه توسط معترضان دولت مسدود شده بود، برگزار شود.

به گزارش ایرنا، کمیسیون انتخابات تایلند اعلام کرد انتخابات در 10 هزار و 284 مرکز رای گیری که توسط معترضان به دولت یینگلوک شیناواترا مسدود شد و واجدین شرایط نتوانستند آرای خود را به صندوق بریزند، برگزار می شود.

این کمیسیون تاریخی برای برگزاری انتخابات در این مراکز رای گیری اعلام نکرده است اما رایزنی هایی برای برگزاری آن در چهارم اسفند ماه انجام شده است.

خبرگزاری رسمی تایلند (تنا) به نقل از مقامات کمیسیون انتخابات اعلام کرد رای گیری در هفت استان برگزار می شود، اما زمان مشخصی برای دور جدید رای گیری اعلام نشده است.

بنابرتصمیم کمیسیون انتخابات تایلند، رای گیری در مراکزی که انتخابات برگزار اما توسط معترضان مختل شد، برگزار نمی شود.

این کمیسیون همچنین از دولت موقت تایلند خواسته است تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات در 28 حوزه از هشت استان که در آن نامزدها به دلیل مسدودشدن مراکز موفق به ثبت نام نشدند، اعلام کند.



مخالفان دولت تایلند پیش از برگزاری انتخابات با مسدود کردن برخی مسیرها اجازه ثبت نام به نامزدهای انتخابات ندادند و برخی حوزه ها بدون نامزد برای شرکت مردم در انتخابات ماند.

آخرین آمار کمیسیون انتخابات تایلند نشان می دهد 46 ممیز 79 درصد از رای دهندگان در سراسر این کشور توانستند روز یکشنبه 13 بهمن رای خود به صندوق بیندازند.

براساس این آمار 20 میلیون و 100 هزار نفر از 43 میلیون و 24 هزار واجد شرایط رای دادن در 68 استان که انتخابات برگزار شد، آرای خود به صندوق انداختند.

موسسه ملی مدیریت و توسعه تایلند روز جمعه نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بین یکهزار و 259 تایلندی در این کشور انجام شده بود.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که 59 ممیز 25 درصد از تایلندی ها خواستار ابطال انتخابات 13 بهمن ماه مجلس نمایندگان هستند و 55 ممیز 76 درصد استعفای یینگلوک شیناواترا را دنبال می کنند.

20 ممیز 41 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی نیز اعتقاد دارند انتخابات مجلس نمایندگان قانونی است.

حزب ˈ فئو تای ˈ به رهبری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر موقت تایلند مدعی پیروزی در انتخابات شده است.

آساق**د.م**1611
کد N108964

وبگردی