آفتاب
حواشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

گل آفساید تیم ذوب آهن و حسرت ذوبی ها از باخت/ کرانچار به آسمان می پرید!

گل آفساید تیم ذوب آهن و حسرت ذوبی ها از باخت/ کرانچار به آسمان می پرید!

اصفهان - خبرگزاری مهر: گل نیمه نخست محمد صلصالی، مدافع تیم ذوب آهن در بازی امروز جمعه با سپاهان، از سوی داور مسابقه آفساید و مردود اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حواشی دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* این دیدار به صورت زنده و مستقیم از ورزش و شبکه اصفهان پخش می‌شد.

* یکی از نکات جالب این بازی آن بود که بیست و ششمین شهرآورد اصفهان در بیست و ششمین هفته مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شد.

* بر خلاف بازی‌های قبل و پس از چند هفته، یعقوب کریمی، هافبک تیم سپاهان در ترکیب اصلی این تیم بود؛ از سوی دیگر غیبت مهدی شریفی در ترکیب 18 نفره به دلیل محرومیت و اخراج او در بازی با پرسپولیس، از نکات جالب بود.

* سرجیو فن‌دایک، مهاجم تیم سپاهان که در دیدار با پرسپولیس عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت، در ترکیب اصلی نیست و در ترکیب 18 نفره قرار دارد.

* مهدی رجب‌زاده، مهاجم ذوب‌آهن نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی نیست.

* قبل از بازی محسن ایران‌نژاد، مدافع سابق سپاهان که از نیم‌فصل به ذوب‌آهن پیوست، به سمت هواداران سپاهان رفته و مورد تجلیل قرار گرفت.

* با وجود اینکه این بازی در یک روز تعطیل برگزار می‌شود، تماشاگران دو تیم استقبال چندان مناسبی از مسابقه از خود به عمل نیاوردند.

* 8 برادر اصفهانی که خون آنها O مثبت است به بانک سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری سرطان اهدا کردند و برای مبارزه اعلام آمادگی کردند، امروز بروشورهای مبارزه با سرطان را بین تماشاگران پخش می‌کردند.

* سلطان حسینی، مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان و خلیلیان، مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان برای نخستین بار در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حضور داشتند.

* پیش از آغاز بازی از افشارزاده دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک که اصالتاً اصفهانی است، از سوی باشگاه ذوب‌آهن با حضور مدیرعامل این باشگاه اصفهانی تجلیل شد.

* در یک صحنه محمد صلصالی، مدافع تیم ذوب‌آهن در این بازی برای تیمش گلزنی کرد اما این صحنه از سوی داور مسابقه آفساید اعلام شد.

* اصغر فروتن سرپرست تیم ذوب‌آهن به اعلام آفساید گل ذوب‌آهن اعتراض کرد و پس از آن، تماشاگران ذوب‌آهن نیز به این صحنه اعتراض کردند.

* از دقیقه 50 مسابقه تماشاگران سپاهان با شعارهای خود، جواهیر سوکای، مهاجم آلبانیایی خود را به شدت تشویق کردند.

* پژمان قرمزی، بازیکن جوان ذوب‌آهن که در دقیقه 60 مسابقه به میدان آمد، 2 دقیقه بعد، با ضربه خوبی که داشت، تماشاگران ذوبی را نیم‌خیز کرد.

* سپاهانی‌ها در دقیقه 64 هم نزدیک به دو دقیقه محرم نویدکیا، کاپیتان خود را تشویق کرده و خواستار حضور او در زمین مسابقه شدند.

* از دقیقه 55 مسابقه محرم نویدکیا و سوکای مشغول گرم کردن شدند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند؛ در نهایت محرم نویدکیا در دقیقه 66 بازی به جای محمد غلامی به میدان آمد.

* در دقیقه 74 مسابقه، یعقوب کریمی زننده گل تیم سپاهان از بازی به بیرون رفت و جواهیر سوکای، مهاجم محبوب سپاهانی‌ها وارد زمین شد.

* هوادران سپاهان بعد از گلزنی تیم خود در این بازی سرود قهرمانی سر می‌دادند.

* گزارشگر این بازی در حین گزارش بازی عنوان کرد که ذوب‌آهن پیام صادقیان و محسن مسلمان را در نیم‌فصل از دست داد؛ این در حالی است که صادقیان از ابتدای فصل جاری به پرسپولیس پیوسته بود و در ترکیب ذوب‌آهن جایی نداشت.

* کیفیت پائین زمین چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان در این بازی نیز بار دیگر به چشم آمد و بخش‌های بسیاری از این زمین، به دلیل سرما و استفاده بسیار، زرد شده بود.

* در دقیقه 75 مسابقه میلان میاتوویچ، دروازه‌بان ذوب‌آهن در موقعیت تک به تک، اجازه نداد که سپاهانی‌ها بار دیگر به گل برسند.

* در نیمه دوم بازی و در موقعیتی که کمک‌داور مسابقه به سود تیم سپاهان آفساید تیم ذوب‌آهن را اعلام کرد، اکبر محمدی مربی تیم ذوب‌آهن به این مسئله اعتراض کرد اما کمک‌داور بازی به او اعلام کرد که اگر به اعتراضاتش ادامه دهد، اخراج می‌شود.

* سینا عشوری، هافبک تیم ذوب‌آهن در دقیقه 85 مسابقه روی محرم نویدکیا، هافبک سپاهان خطا کرد که خطای او با اعتراض تماشاگران سپاهان همراه بود.

* جواهیر سوکای، مهاجم آلبانیایی سپاهان در دقیقه 88 بازی و زمانیکه آفساید او اعلام شد، اعتقاد داشت که این صحنه آفساید نبوده است و با زارع، کمک داور بازی در این زمینه صحبت می‌کرد.

* در دقایق پایانی مسابقه و در صحنه‌ای که ذوبی‌ها در صدد ایجاد موقعیت روی دروازه سپاهان از ضربه ایستگاهی بودند، محمد صلصالی و مرتضی تبریزی اعتراض بسیاری به بازیکنان سپاهان داشتند.

* اسکوربورد ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تعداد تماشاگران حاضر در این بازی را 3 هزار نفر اعلام کرد، در شرایطی که به نظر می رسید تماشاگران بیشتری برای تماشای این بازی به ورزشگاه فولادشهر اصفهان آمده اند.

* از چند دقیقه مانده به پایان بازی، تماشاگران تیم ذوب‌آهن که متحمل شکست شده بودند، شروع به ترک ورزشگاه فولادشهر اصفهان کردند.

* زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم سپاهان در دقایق پایانی بازی و صحنه‌ای که داور بازی، خطای بازیکنان سپاهان را اعلام کرد، به شدت بالا و پایین می‌پرید و نزدیک به 1.5 متر روی هوا رفت!

* بازیکنان ذوب‌آهن بعد از پایان بازی، با ناامیدی و ناراحتی روی زمین نشستند و از این باخت، ناراحت بودند.

این بازی با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

کد N108927

وبگردی