آفتاب

ارتش هند به موشک قاره پیما مجهز می شود

ارتش هند به موشک قاره پیما مجهز می شود

دهلی نو - ایرنا - رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند روز جمعه اعلام کرد، موشک بالستیک قاره پیمای آگنی - 5 سال آینده میلادی بعداز تکمیل آزمایش ها در نیروهای مسلح کشورش مستقر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، موشک آگنی - 5 با بیش از پنج هزار کیلومتر برد، 17 متر طول دو متر قطر و حدود 50 تن وزن دارد و توان حمل یک کلاهک هسته ای هزار کیلوگرمی را خواهد داشت.

ˈاویناش چندرˈ رییس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند که در یک کنفرانس مطبوعاتی در هشتمین نمایشگاه دفاعی در دهلی نو سخن می گفت، اظهارداشت: انتظارمی رود موشک آگنی - 5 تا سال آینده برای استقرار در نیروهای مسلح هند آماده شود.

وی تصریح کرد: تکمیل روند توسعه آگنی-5 به دو یا سه آزمایش دیگر نیاز دارد و انتظار می رود که این آزمایش ها در طول یک سال انجام گیرند.

وی افزود: ما این آزمایش ها را در طول همین سال 2014انجام خواهیم داد و این سلاح راهبردی بعدا برای استقرار در نیروها آماده خواهد شد.

این مقام دفاعی هند همچنین گفت که آزمایش زیردریایی ˈآی.ان.اس. اریهانت (INS Arihant) در طول دو یا سه ماه آینده انجام خواهد گرفت و موشک زیردریایی بی.او-5 (BO-5) در جریان آن شلیک خواهد شد.

موشک آگنی-5 که یکی از چندین نوع موشک بالستیک ساخت هند می باشد تاکنون دوباربا موفقیت از یک سکوی متحرک در ایالت اوریسا آزمایش شده است.

در سری موشک های آگنی، هند تاکنون آگنی-1 را با 700 کیلومتر برد،آگنی-2 با 2000 کیلومتر برد، آگنی-3 و آگنی-4 را با 2500 الی 3500 کیلومتر برد ساخته است.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N108899

وبگردی