آفتاب

حکایت نویسنده ترک از 20 سوء قصد به اردوغان

حکایت نویسنده ترک از 20 سوء قصد به اردوغان

آنکارا- ایرنا - ˈعبدالرحمین دیلی پاکˈ نویسنده و روزنامه نگار اسلامگرای ترکیه که مواضعی نزدیک به دولت آنکارا دارد گفت: حداقل 20 طرح سوء قصد به جان ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه ناکام مانده است.

به گزارش منابع خبری ترکیه، وی در سخنانی در شهر ˈیالووا ˈ بدون اشاره به محل و نوع سوء قصدهای صورت گرفته علیه اردوغان این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود : نخست وزیر ترکیه در طول 12 سال گذشته که قدرت را در ترکیه در دست گرفت ، بیش از 20 بار مورد سوء قصد قرار گرفته و جان سالم به در برده است.

یک رسانه ترکیه ای نیز پیشتر در گزارشی ادعا کرده بود که یک گروه 15 نفری در پی فرصت مناسب برای سوء قصد به جان اردوغان نخست وزیر ترکیه هستند.

پایگاه خبری ˈ سون دقیقه ˈ نوشت: این گروه که ˈلودوس ˈ نام دارد، پیشتر و به هنگام سفر ˈ اردوغانˈ به استان ˈحاتایˈ در نزدیکی مرز سوریه، قصد سوء قصد به جان وی را داشت که به علت اختلاف های درون گروهی این سوء قصد صورت نگرفت.

به نوشته این پایگاه خبری ، این موضوع بعد از نامه ای که یکی از اعضای گروه لودوس به دفتر دادستانی حاتای ارسال کرد، افشا و تحقیقات در این زمینه اکنون ادامه دارد.

به نوشته سون دقیقه، فرد ناشناسی که خود را از اعضای گروه یاد شده خوانده بود در این نامه نوشته است که گروه یاد شده به دستور بخش افشاء نشده گروه موسوم به ˈارگنه کنˈ تشکیل و قرار بود که سوء قصدی در ماههای گذشته علیه جان اردوغان انجام دهد، ولی بدلیل اختلافهای درون گروهی این سوقصدانجام نشد.

ولی این گروه همچنان فعال است و هر آن احتمال سو قصد به جان نخست وزیر ترکیه وجود دارد.

خاورم ** 2012 * 230**1010
کد N108719

وبگردی