آفتاب

سید عمار حکیم: انقلاب اسلامی انقلاب آرمان‌های مقدس بود

سید عمار حکیم: انقلاب اسلامی انقلاب آرمان‌های مقدس بود

سید عمار حکیم گفت: یکی از ویژگی‌های این انقلاب برتری ارزشها بود چون انقلاب اسلامی انقلاب ارزشها و آرمانهای مقدس بود .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن سخنرانی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد سالگرد پیروزی انقلاب بدین شرح است:

در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سر می‌بریم .این انقلاب بزرگ که یکی از بزرگترین انقلاب های قرن اخیر محسوب می‌شود توانست از مرزهای جغرافیایی خود فراتر رفته و مرحله جدیدی از مقابله ملت ها با مستکبرین را به جهان عرضه کند .یکی از ویژگی‌های این انقلاب برتری ارزشها بود چون انقلاب اسلامی انقلاب ارزشها و آرمانهای مقدس بود .

اگر با دقت به انقلاب اسلامی نگاه کنیم می‌توان مهمترین عنصر پیروزی را در روش انقلاب یافت . انقلابیون اول به سوی ارزشهای اجتماعی رفتند و آن‌ها را تصحیح کردند بعد نظام را سرنگون کردند . انقلاب اسلامی از توده مردم و جامعه آغاز به کار کرد و بعد به سوی حکومت رفت و این امر موجب ایستادگی این انقلاب در مقابل تمامی مشکلات و سختی ها بود زیرا زیربنای این انقلاب توده مردم بودند .

وقتی ملتی ارزش‌ها و آرمان‌های خود را به نحو صحیح تغییر دهد باید به مقابله با آرمان‌های رایج بپردازد همان چیزی که در انقلاب ایران رخ داد و ارزش‌های اصیل به مقابله با ارزشهای شاهنشاهی و پهلوی و سلطه‌گری رفت و با تغییر ارزش‌های مردمی ارکان ارزشی آرمانی جامعه نیز تغییر پیدا می‌کند همانطور که در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم ارزشهای اسلامی و اصیل و درست جای دیگر ارزشهای بیگانه و بی محتوای معمول در آن زمان را گرفت. شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی به صورت ناگهانی از طرف مردم داده نشده بود بلکه انعکاس عمق ارزش ها و آرمان های جامعه اسلامی بوده که همین شعار در حرف و عمل پیاده شد .

امام خمینی نیز با درک این تغییر ارزشی با استفاده از همه پرسی به تغییر نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و توده مردم را در انتخاب شکل نظام و دولت سهیم کرد و مثال بارز این امر در انتخاب نظام جمهوری اسلامی و نیز در همه پرسی قانون اساسی مشهود است و اگر با دقت به رویدادهای آن زمان نگاه کنیم می‌بینیم که امام خمینی اطمینان کاملی از نتایج همه پرسی داشت زیرا وی تغییر ارزشی و آرمانی ملت را به عیان می نگریست و لمس می‌کرد وگرنه مردم آن هم در اوایل انقلاب و بدون امکانات بسیج رسانه ای و تاثیر بر اذهان عمومی در همه پرسی شرکت نمی‌کردند و جمهوری اسلامی با بیش از 98 درصد آرای ملت به عنوان نظام ایران شکل نمی‌گرفت.

با همه اینها باز هم امام خمینی در مسایل مهم و تاثیرگذار مردم را در تصمیم گیری سهیم می‌کرد و می‌فرمود از مردم بپرسید نظرشان چیست در حالیکه اطمینان کاملی از جواب ملت داشت زیرا وی به آرمان های جدید مردم و ارزشهای اصیلی که به ان ایمان آورده بودند و به خاطرش انقلاب کردند اطمینان داشت . با این نگاه به انقلاب اسلامی می‌توان راز ایستادگی این انقلاب را درک کرد زیرا انقلاب ارزش بود نه انقلاب مرحله ای و وقتی .انقلاب تغییر ریشه ای بود نه انقلاب تغییر جزئی . انقلاب یک ملت کامل بود نه طیفی یا گروهی از جامعه . تمام ملت مسلمان ایران در انقلاب شرکت کردند نه یک قشر خاص و این تحول شگرف و این انقلاب یکی از مصادیق ایه شریفه (( إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم)) است و این است حقیقت که تحولات عظیم و تاثیرگذار از داخل شروع می‌شود و بعد به خارج مرزها می‌رود که به جهانیان معرفی شود .پیروزی اول در ایران پیروزی مردم بر نفس خویش و بر خوف و ترس از مستکبرین بود و بعد به جنگ با ظالمین تبدیل شد . به همین دلیل امام خمینی فرمود : خدا ملت را متحول و انقلاب را به دست مردم به ثمر نشاند .خداوند متعال برای ملت ایران رهبری بزرگ فراهم کرد که توانست مشعل انقلاب را به سوی پیروزی و تاسیس نظام جدید و تثبیت ارکان دولت نوین ببرد . انقلاب اسلامی با چالش‌ها و موانعی روبرو شد که نظیر آن را در هیچ انقلاب جهانی نمی‌بینیم. ولی با تمام این‌ها به خوبی ایستادگی کرد و با جانفشانی دولت مردان انقلابی و همیاری توده مردم توانست به پیروزی‌های خود ادامه دهد و همین توده مردم در حال حاضر حامی اول این انقلاب هستند. ما باید در عراق امروز درسهای مهمی از مراحل سختی که انقلاب اسلامی شاهد آن بود یاد بگیریم و باید بیاموزیم که رهبر و مردان انقلاب چه روشهایی را در مواجهه با هجمه هایی که انقلاب متعرض آن می‌شد را پیش می‌گرفتند و باید دید که چه وقت ایستادگی مطلق واجب است و کی انعطاف پذیری راه درست است . باید آموخت که چطور با واقعیت‌گرایی توانستند مشکلات بزرگی را مهار کنند . آنها در جبهه‌های مختلفی می جنگیدند . جنگی در مرز ضد دیکتاتور مستبد وحشی و مبارزه با گروهک های تروریستی داخل کشور. تحریم اقتصادی توسط کشورهای بزرگ جهان و تجزیه طلبی بعضی گروههای قومی گرا ...همه این ها بعلاوه پروسه های مهمی که هر انقلابی برای پایه ریزی دولت خویش به آن نیاز دارد. با این وضعیت پیچیده ای که ذکر شد بنیانگذار انقلاب با جاذبه روحی که داشت توانست روح عقلانیت و درست اندیشی را در دولت مردان خود بدمد و این قدرت و عقلانیت را به مردم منعکس کند و این باعث شد که ملت و انقلاب از امواج سختی ها رد شود و به ساحل آرامش و امنیت برسد . ایران امروز یک ابر قدرت منطقه ای با شاخصه های جهانی می‌باشد زیرا که دولتی ارزشی با اهداف و آرمانهای واضح و نیز موفق از لحاظ قانونی و اقتصادی و علمی خدماتی می باشد .هیچ کشوری با ارزوهای پوچ ساخته نمی‌شود و این موفقیت و تغییر درست مرهون است به اراده رهبر و ملت آن کشور . به رهبری انقلاب و مردان آن تبریک می‌گوییم به اسلام و دولتش تبریک می‌گوییم به رهبر بزرگوار حضرت امام خامنه ای دام ظله سالگرد این انقلاب بزرگ را تبریک می‌گوییم و از خدای متعال توسعه موفقیت و پیشرفت روز افزون رابرای این دولت و ملت آرزومندیم .

انتهای پیام

کد N108540

وبگردی