آفتاب

بی اعتمادی اسپانیایی ها به بهبود اقتصادی کشورشان

بی اعتمادی اسپانیایی ها به بهبود اقتصادی کشورشان

مادرید- ایرنا- بر اساس نظرسنجی ها ، تنها 25 درصد اسپانیایی ها معتقدند که اقتصاد کشور در 12 ماه آینده بهبود خواهد یافت در حالی که نیمی از مردم این کشورمعتقدند که وضعیت به همین شکل ادامه خواهد یافت .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس ، این نتیجه اساسی نخستین مطالعه ماهانه مرکز نظارت ˈستلمˈ در مورد مصرف کنندگان اسپانیایی و مقصود خریدشان است که نشان می دهد که اسپانیایی ها برای نخستین بار در سه ماه گذشته ، به وضعیت شخصی خود نمره قبولی می دهند .

بر اساس نظرسنجی یادشده 25 درصد اسپانیایی ها می گویند که وضعیت اقتصادی کشور در یک سال آینده بهتر خواهد شد ، 6/49 درصد معتقدند که وضعیت اقتصادی یک سال آینده همانند وضعیت کنونی خواهد بود و 4/24 درصد نسبت به وضعیت اقتصادی بد بین بوده و بر این باورند که بدتر خواهد شد .

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد که اسپانیایی ها ، وضعیت اقتصاد خانوادگی خود در کوتاه مدت را بهتر می بینند و در این زمینه ، به انجام خریدهای بیشتر اما محتاطانه و پس انداز برای هزینه های آینده خود می پردازند .

بر اساس اعلام مرکز نظارت ستلم، 26 درصد از مصرف کنندگان موفق شدند که در ماه ژانویه سال جاری ، پس انداز کنند در حالی که در دو ماه آخر سال گذشته به ترتیب 8/29 و 27 درصد مردم موفق به پس انداز شده بودند .این کاهش به دلیل خرید های عید کریسمس بود اما در کل اسپانیایی ها قصد دارند که به پس انداز های خود ادامه دهند و در این زمینه 8/22 درصد اسپانیایی ها از آن حمایت می کنند.

اروپام **1234**1010
کد N108534

وبگردی