آفتاب

اقدام تروریستی علیه نیروهای مرزی پاکستان یک کشته برجای گذاشت

اقدام تروریستی علیه نیروهای مرزی پاکستان یک کشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - مقام های پلیس پاکستان روز جمعه اعلام کردند که اقدام تروریستی شبه نظامیان علیه نیروهای سپاه مرزی در منطقه ˈتربتˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ یک کشته و پنج زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، مقام های پلیس ایالت بلوچستان در گفت وگو با خبرنگاران افزودند: نیروهای سپاه مرزی در بخش ˈدشتˈ از منطقه تربت هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفته که در ادامه این درگیری تبادل سنگین آتش میان دو طرف صورت گرفت.

آنان افزودند: دراین حمله یک مرزبان کشته و پنج نفر از نیروهاه سپاه مرزی پاکستان نیز زخمی شدند.

پلیس شهر تربت همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی در اقدام تلافی جویانه؛ موفق شدند سه نفر از مهاجمان را به هلاکت برسانند.

مهاجمان پس ازاین اقدام تروریستی از صحنه متواری شدند و نیروهای سپاه مرزی و پلیس پاکستان با حضور در محل حادثه عملیات جستجو برای یافتن عاملان را آغاز کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما مقام های دولتی ایالت بلوچستان پاکستان شبه نظامیان وابسته به گروههای شبه نظامی به ویژه شورشیان ارتش آزادی طلب بلوچ را برای انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.

مناطق و شهرهای مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در روزها و ماههای اخیر شاهد حملات متعدد تروریستی و فرقه ای علیه نیروهای امنیتی، مسوولان دولتی، شهروندان از جمله شیعیان این منطقه بوده است.

آساق ** 1095**1010
کد N108517

وبگردی