آفتاب

جداشدگان از ائتلاف مخالفان سوریه "گروهی مستقل" تشکیل می‌دهند

جداشدگان از ائتلاف مخالفان سوریه "گروهی مستقل" تشکیل می‌دهند

منابع مخالفان سوری اعلام کردند، اعضایی که اخیرا از ائتلاف مخالفان استعفا داده‌اند، نشستی را جهت تشکیل گروهی مستقل یا بازگشت به ائتلاف برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع مخالف سوری در مصاحبه با روزنامه "رای الیوم" اعلام کردند که چهل و چهار عضوی که اخیرا از ائتلاف مخالفان سوریه کناره‌گیری کرده‌اند، سه‌شنبه آتی نشستی را در استانبول برگزار می‌کنند تا مسیر فعالیت‌های خود را مشخص کنند.

منابع اظهار کردند: افراد مذکور در نشست روز سه‌شنبه تصمیم می‌گیرند که یا به ائتلاف مخالفان بازگردند یا گروه سیاسی جدیدی را تشکیل دهند که گزینه دوم ارجحیت بیشتری دارد.

در همین حال، "کمال اللبوانی" یکی از اعضای جدا شده از ائتلاف مخالفان سوریه در حال حاضر همراه با برخی مخالفان سوری در پی تشکیل گروه مستقل جدیدی است که به گفته وی این گروه جدید "بر عرب‌گرایی و اسلام میانه‌رو" تاکید دارد.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند که "نواف الفارسی"، سفیر سابق سوریه در عراق که حدود دو سال پیش از همکاری با نظام کناره‌گیری کرد و به دوحه، پایتخت قطر انتقال یافت، خواهان فراخوانی جهت تشکیل گروه جدیدی است و قرار است برخی شخصیت‌ها که از همکاری با نظام کناره‌گیری کرده‌اند، به این گروه بپیوندند.

یکی از ویژگی‌های مشترک میان این تشکل‌های جدید، مستقل بودن و خودداری از دریافت هرگونه حمایت خارجی است.

از سوی دیگر، هیثم مناع، رئیس هیات ملی هماهنگ‌کننده مخالفان سوریه تاکید کرد که این هیات در دور دوم مذاکرات نشست ژنو 2 شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N108452

وبگردی