آفتاب

جلیلی: شجاعت راهکار ملت ایران برای مقابله با دشمنان است

جلیلی: شجاعت راهکار ملت ایران برای مقابله با دشمنان است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران با شجاعت و اراده‌ای پولادین در مقابل فشارهای دشمنان ایستادگی می‌کنند و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‎گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سعید جلیلی، در مراسم بزرگداشت یکصد شهید منطقه شهید صدوقی کرج که در پایگاه شهید صمصامی مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اظهارکرد: یاد و نام شهدا باید رنگ ثابت و روزمره زندگیمان باشد و بدون تردید تجلیل از شهدا سبب ترویج ایثار و شهادت و تداوم انقلاب است.

وی افزود: تجلیل از مقام شهدا به عنوان یک وظیفه همیشگی است، زیرا شهدا با تأسی به سالار شهیدان درس ایثار را به ما آموختند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهدا نقشه راه را به ما نشان داده‌اند و انقلاب ما با شهادت پیروز شد و با شهادت هم پیشرفت کرد و دستاوردهای مطلوبی به دست آورد.

جلیلی در ادامه با اشاره به پیام شهدا تصریح کرد: نترسیدن و نگران نبودن مهم‌ترین درس و پیامی است که می‌توان از عملکرد شهدا به دست آورد.

ایسن استاد دانشگاه امام صادق(ع) القای ترس و نگرانی را مهم‌ترین اهرم دشمن دانست و اضافه کرد: القای ترس و نگرانی اهرمی همیشگی بوده که دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی از آن استفاده می‌کنند، لذا اگر ملت پیام شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند و در سختی‌ها و مشکلات همچون شهدا با شجاعت و آگاهی پیش بروند هرگز دچار ناامیدی نخواهند شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی را بارزترین نمونه شجاعت دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حماسه‌ای بزرگ بود چون مردان و زنانی پیدا شدند که نترسیدند و اگر مردم در آن زمان در مقابل طاغوت ایستادگی کردند، ناشی از همین نترسیدن و شجاعت بود.

جلیلی همچنین به هشت سال دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: هشت سال حماسه دیگری به اسم دفاع مقدس داشتیم که خود غربی‌ها به صراحت اعلام کردند و اسنادش هم موجود است که به صدام کمک کردند، اما چرا موفق نشدند؟ چون ابزار خوف و ابزار ایجاد نگرانی در ملتی که حماسه ایجاد می‌کرد را نتواستند پیدا کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انسان بزرگ حماسه ساز فقط حماسه ایجاد نمی‌کند، بلکه هر اراده‌ای که دشمنان می‌کنند فرد حماسه ساز در برابرش می‌ایستد و بر آن غلبه می‌کند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش به دخالت نظام سلطه در دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: خواست دشمنان دست نیافتن ایران به این انرژی است اما دشمنان باید بدانند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است.

وی تصریح کرد: مردم ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای کوچک ترین تردیدی به خود راه نمی‌دهند؛ چرا که باور دارند اندیشه‌ای که خرمشهر را آزاد کرد دست یافتن به انرژی صلح آمیز هسته‌ای برایش کاری ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: آن چه ملت ایران اراده کند همان محقق می‌شود و اگر کسانی بخواهند خلاف این عمل کنند چاره ای جز شکست ندارند.

جلیلی با بیان این که محاسبات دشمنان با محاسبات ما کاملا فرق می کند، افزود: زمانی دست یابی به سوخت 20 درصد نیاز اساسی ما بود؛ چرا که سالی 850 هزار بیمار ما نیاز به داروهایی داشتند که این داروها با سوخت 20 درصد هسته ای تامین می‌شد ولی آنها این سوخت را در اختیار ما نمی گذاشتند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آنها تصور می‌کردند که با فشار و سوء استفاده از نیازی که ملت ما به سوخت 20 درصد دارد می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند، اما سخت دچار اشتباه شدند؛ چرا که ایران دانشمندانی همچون شهید شهریاری داشت که بدون دریافت ریالی موضوع سوخت 20 درصد را با موفقیت انجام داد و سرانجام جانش را در این راه از دست داد.

جلیلی در پایان گفت: خوشبختانه ملت ایران موفقیت‌ها را زمانی کسب کرده است که بیشترین فشارها را متحمل بوده لذا دشمنان هرگز تصور نکنند که با تحریم و فشار می‌توانند ملت ایران را ناامید سازند.

انتهای پیام

کد N108449

وبگردی