آفتاب

تظاهرات حامیان بشار اسد در کی‌یف

تظاهرات حامیان بشار اسد در کی‌یف

شمار بسیاری از شهروندان سوری و اوکراینی با تجمع در مقابل سفارت عربستان در کی‌یف، ضمن اعلام حمایت خود از ارتش، ملت و مسوولان سوریه، حمایت ریاض از تروریسم را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، صدها تن از شهروندان سوری و اوکراینی با تجمع در مقابل سفارت عربستان در کی‌یف، پایتخت اوکراین از مسوولان عربستانی خواستند تا به تمامی اقدامات خود در حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها پایان دهند و اعزام افراد مسلح به سوریه را متوقف سازند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های سوریه، اوکراین و روسیه حمایت خود از ارتش، ملت و مسوولان سوریه در مقابله با تروریسم و رادیکالیسم را اعلام کردند.

آن‌ها با درخواست از ریاض برای پایان دادن به مداخله خود در امور سوریه و اوکراین، اعلام کردند که مسوولان عربستانی نمایندگان واقعی دین اسلام و ارزش‌های آن نیستند، چرا که مسوولان این کشور با همکاری آمریکا از تروریسم جهانی حمایت به عمل می‌آورند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بیانیه‌ای را به سفارت عربستان ارائه کرده و در آن از مسوولان عربستانی و عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور خواستند تا از حمایت از تروریسم دست بردارند. این بیانیه در تمامی سفارت‌ها در اوکراین پخش شد، اما مسوولان سفارت عربستان در کی‌یف از دریافت آن امتناع کردند.

در این تظاهرات جمعی از اقلیت‌های سوری در اوکراین، بسیاری از نمایندگان احزاب و نهادهای اجتماعی حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N108425

وبگردی