آفتاب

مخالفت قانونگذار ارشد آمریکا با توقف حملات پهپادی در پاکستان

مخالفت قانونگذار ارشد آمریکا با توقف حملات پهپادی در پاکستان

یکی از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا مخالفت خود را با توقف حملات پهپادهای ارتش این کشور در پاکستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی‌.تی‌.آی، آدام اسمیت، یکی از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با گروهی از مقام‌های دفاعی گفت: در حال حاضر، من آماده رای دادن به توقف حملات پهپادهای آمریکا در پاکستان نیستم و به جای آن می‌خواهم درباره این مساله به بحث و مناظره بنشینیم.

این عضو کنگره که یک دموکرات با نفوذ است، در پاسخ به سوالاتی درباره اقدام دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کمک کردن و در نهایت توقف این حملات پهپادها علیه تروریست‌ها در پاکستان گفت: هنوز رهبران ارشد القاعده در پاکستان هستند و حملات پهپادها بهترین راه برای تعقیب و به دام انداختن آنهاست. استفاده از پهپادها برای توقف آن‌ها در طرح توطئه و انجام حملات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود، البته این حملات با استفاده از پهپادها باعث خشم مردم پاکستان علیه ‌آمریکا شده است. تعقیب و دستگیری رهبران تروریست‌ها سودمند است اما باعث خشم مردم پاکستان و حتی جامعه بین‌المللی هم می‌شود.

یک‌سری گزارش‌های جدید در هفته گذشته منتشر شد مبنی بر اینکه دولت واشنگتن به پاکستان تضمین داده تا حملات پهپادها در داخل این کشور را کم و در نهایت در چند سال آینده متوقف کند. کاخ سفید این گزارش‌های جدید را رد نکرده اما از ارائه اظهارنظرهای مستقیم در این باره طفره می‌رود.

جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس روزانه خود گفت: من نمی‌توانم درباره این عملیات سخن بگویم. آنچه که من می‌توانم بگویم این است که اوباما در سخنرانی خود در دانشگاه دفاع ملی اعلام کرده که در پایان 2014 و اتمام عملیات نظامی ارتش ‌آمریکا در افغانستان، دیگر نیازی به حمایت از نیروهای خودی نداریم و روند اقدامات آمریکا علیه القاعده و حمایت از ارتش و نیروهای ‌آمریکا دیگر نیازی به استفاده از پهپادها ندارد.

برای اولین بار در دو سال گذشته، در ماه ژانویه 2014، ‌آمریکا هیچ حمله پهپادی در پاکستان صورت نداد.

انتهای پیام

کد N108309

وبگردی