آفتاب

رویترز: ژاپن هزینه خرید نفت از ایران را پرداخت می‌کند

رویترز: ژاپن هزینه خرید نفت از ایران را پرداخت می‌کند

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که ژاپن اولین خریدار نفت ایران است که این هفته هزینه خرید نفت خام از ایران را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند ژاپن این هفته اولین خریدار نفت ایران خواهد بود که هزینه واردات نفت خام در قالب توافق موقت هسته‌ای را پرداخت می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری، به دلیل تحریم‌های اعمالی در طول دو سال گذشته، واردکنندگان نفت ایران قادر به واردات نبودند و یا برای ادامه این واردات مجبور به کاهش میزان واردات خود شدند.

هنوز مشخص نیست که چرا ژاپن اولین خریدار نفت ایران هست که این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند در حالی که چین، هند و کره‌جنوبی نیز خریدار نفت خام ایران هستند و میلیون‌ها دلار از پول این نفت را باید به ایران بپردازند.

همچنین در اوایل این هفته، سرمایه‌های برخی از ایرانیان توسط بانک ژاپن آزاد شد. سخنگوی وزارت دارایی آمریکا اوایل این هفته اعلام کرد که سرمایه‌های آزاد شده به حساب بانک مرکزی ایران در سوئیس منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایران و 1+5 در 29 آبان‌ماه به توافق ژنو دست یافتند که براساس آن برخی از تحریم‌های اعمالی علیه ایران در برابر تعهدات این کشور در قبال برنامه هسته‌ای‌اش لغو شدند که در این میان می‌توان به آزاد شدن برخی از سرمایه‌های ایرانی در خارج از کشور و پرداخت پول صادرات نفت از ایران از سوی کشورها اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N108290

وبگردی