آفتاب

سخت گیری استرالیا مالزی را خانه پناهجویان غیرقانونی کرد

سخت گیری استرالیا مالزی را خانه پناهجویان غیرقانونی کرد

کوالالامپور – ایرنا – سیاست های سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجوایان غیرقانونی باعث شد بسیاری از این پناهجویان مالزی را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، رییس بخش تحقیقات سازمان حفاظت دریایی مالزی گفت که مالزی به عنوان کشوری ترانزیتی برای مهاجران افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای خاورمیانه بوده است که از این طریق وارد استرالیا می شوند.

ذوالکیفلی ابوبکر افزود: شمار پناهجویانی که به استرالیا وارد می شدند پس از اتخاذ سیاست های سختگیرانه توسط این کشور کاهش یافته است.

وی افزود: این سیاست استرالیا باعث شده است بسیاری از پناهجویان به مالزی بازگردند و مقصد بعدی خود را برای پناهندگی انتخاب کنند.

وی که روز جمعه پس از دیدار با ˈاسکان موریسونˈ وزیر مهاجرت استرالیا در پایگاه دریایی ˈکوالا لینگیˈ سخن می گفت، افزود: هفته گذشته قایقی با 41 پناهجوی بنگلادشی و اندونزیایی که قصد داشتند به استرالیا سفر کنند پس از شکست در عزیمت به سوی این کشور توسط مقامات دریایی مالزی دستگیر شدند.

استرالیا در ادامه سیاست های سختگیرانه خود در قبال پناهجویان همچنین از هدیه دو قایق گشت زنی به مالزی خبرداد که به وسیله آن بتوانند کنترل بیشتر در مرزهای دریایی خود داشته باشد.

استرالیا قرار است این قایق ها را اواسط سال آینده به مالزی تحویل دهد.

آساق**د.م**1611
کد N108111

وبگردی