آفتاب
گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حسن شاطری

قالیباف:شهید شاطری فرهنگ خدمت به ستمدیدگان را نهادینه کرد

قالیباف:شهید شاطری فرهنگ خدمت به ستمدیدگان را نهادینه کرد

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حسن شاطری شب گذشته 17 بهمن‌ماه در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران برگزار شد،

محمدباقر قالیباف شهردار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاطری گفت: اگر امروز، آزادگی و انسانیت داریم اینها را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم چون آنها بودند که انسانیت و آزادگی ما را در سایه اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند. به ما عزت دادند و یک بار دیگر اسلام سیاسی و روحیه جهاد و شهادت را در مقطعی که اسلام در غربت بود، احیا کردند.

وی ادامه داد: بدون شک سردار شهید شاطری یکی از این پیشگامان بود. او یکی از سربازانی بود که امام در سال 42 فرموده بود که سربازان من در گهواره هستند و امام به حق، کاملا درست پیش‌بینی کرده بودند.

قالیباف گفت: امام راحل در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب را به جهان صادر می‌کنیم و عده‌ای تصور کردند منظور امام لشگرکشی است در حالی که منظور از صدور انقلاب، انتقال الگوی فرهنگ ایثار شهادت و خدمت به محرومان و ستمدیدگان بود. فرهنگی که شهدایی چون سردار شاطری انتقال آن را محقق کردند. اساس این فرهنگ برگرفته ا اسلام و اهل بیت (ع) است و من تاثیر این فرهنگ را در سفری که بعد از جنگ 33 روزه به لبنان داشتم، دیدم.

وی ادامه داد: عاملی که امروزه به ما قدرت می‌دهد در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستیم کنیم هم همین فرهنگ است. دشمنان ما در داخل و خارج کشور می‌بینند که یک تولید قدرت در کشور شکل گرفته که با اقتدار در مقابل زورگویی‌ها ایستاده است و همین ایستادگی برای دیگر ملت‌های ستمدیده به ویژه در خاورمیانه الگو شده است. این الگو همان فرهنگ جهاد و شهادت است که اگر از آن فاصله بگیریم عزت ما خدشه‌دار می‌شود و شهید شاطری نماینده تربیت شده این فرهنگ بود و تکلیف ما ادامه راه این شهید است.

پیش از سخنان قالیباف، احمدلو، مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: شهید حسن شاطری با روش مدیریتی نوین الگویی پایدار به جای گذاشت. شهید شاطری بر اساس اقتضای محیطی که در آن قرار می‌گرفت رفتار می‌کرد بنابراین هیچ تعارضی در اقداماتش نمی‌دیدیم.

وی همچنین گزارشی از روند برگزاری این مراسم بیان کرد.

در بخش دیگر این مراسم با حضور سرلشکر قاسم سلیمانی، سردار رادان، مهندس چمران و سردار کاظمینی، از پدر سردار شهید حسن شاطری تجلیل شد.

خاطره‌گویی همرزمان شهید شاطری دیگر بخش این مراسم بود.

انتهای پیام

کد N108083

وبگردی