آفتاب
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران:

جمهوری اسلامی مولود حوزه است

جمهوری اسلامی مولود حوزه است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: روزی که عده‌ای در حجاب و دین کوتاهی می‌کنند، دینداری و حجاب بهترین غنیمت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم آغاز به کار 3 مدرسه علمیه خواهران در شهر قم در جمع طلاب و مدیران این مدارس علمیه افزود: انسان عاقل کسی نیست که در جنگ به دنبال غنیمت های بی ارزش باشد، بلکه عاقل کسی است که به دنبال بهترین غنیمت باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سه مدرسه خواهران جدید در شهر قم، تصریح کرد: با توجه به تقاضاهای فراوان از سوی بانوان قمی برای تحصیل علوم دینی و نیاز مناطق مختلف به راه اندازی مدرسه علمیه، این مدارس علمیه آغاز بکار کرد.

وی آغاز تحصیل را برای طلاب روزی مقدس برشمرد و گفت: اگر می خواهیم با معارف دین آشنا شویم، با هر نیتی که وارد حوزه شده‌ایم باید نیت خود را خالص کنیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه توفیق فراگیری علوم دینی همیشگی نیست، افزود: مشغله های مخلتف مانع از آن می شود که در هر سن و موقعیتی بتوان به فراگیری این علوم پرداخت.

وی یادآور شد: افتخار روحانیت شیعه آن است که با ابزاری که معصومین(ع) در اختیار او قرار داده‌اند، مردم را به زلال وحی متصل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه بیش از 5 هزار عرفان و مکتب کاذب و دروغین در جهان وجود دارد، افزود: همه این مکتب ها به ظاهر مدعی هستند که مخاطبان خود را به سمت سعادت دنیا و اگر به آخرت معتقدند به سعادت آخرت می رسانند، اما در باطن به دنبال چیزی جز پول، ثروت، زیاده خواهی و منیت نیستند.

وی جمهوری اسلامی را مولود حوزه دانست و افزود: حوزه نه تنها نسبت به نظام بی‌تفاوت نیست، بلکه درگذشته از آن حمایت کرده است و در آینده نیز از آن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N107594

وبگردی