آفتاب

پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پی درگذشت آیت‌الله موحدابطحی

پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پی درگذشت آیت‌الله موحدابطحی

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت فقیه مجاهد، عالم ربانی و خدمتگزار مخلص اهل بیت آیت الله سیدمحمد باقر موحد ابطحی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، در این پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر اطلاع یافتیم فقیه مجاهد و عالم ربانی و خدمتگزار مخلص اهل بیت عصمت و طهارت حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد باقر موحد ابطحی رضوان الله تعالی علیه دعوت حق را لبیک گفته و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

حقیر که از دوران جوانی به آن فقید سعید ارادت داشته و سالیان متمادی با ایشان حشر و نشر داشتم و از نزدیک در جریان فعالیت های دینی و علمی و خدماتی آن بزرگوار بودم ایشان را حقیقتا انسانی شایسته، فقیهی خستگی ناپذیر، معلم اخلاق و استاد بزرگ علم و ادب می دانستم که دارای کمالات معنوی و فضایل و مکارم عظیم اخلاقی بود.

روش زندگی آن عالم بزرگوار برای حوزه های علمیه و آقایان طلاب و مومنین درس و الگو بود، او با اینکه به مراتب بالای اجتهاد و علم و عمل نائل گشته بود، ولی مانند یک سرباز فداکار و خدوم برای مولای خود حضرت بقیة الله (عج) جانفشانی می نمود.

آن فقید سعید با تاسیس مدرسه علمیه حضرت امام مهدی (ع) در حوزه علمیه قم افتخار دیگری برای خود به جای گذاشت و در آن مدرسه با تحقیق در تراث علمی و فقهی عالمان بزرگ به خصوص کتاب شریف عوالم العلوم یادگارهایی از خود به جای گذاشت که همهی آنها جاویدان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله حاج سیدمحمد باقر موحد ابطحی، که مدتی به علت بیماری در بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم بستری بود ، پس از 70 سال تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع)، پژوهش و تحقیق و تربیت شاگردان دار فانی را وداع گفت.

آن مرحوم از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، سید محمد حجت کوه کمره ای(ره)، گلپایگانی(ره)، حاج سید احمد خونساری(ره)، اراکی(ره)، محقق یزدی(ره) و امام خمینی(ره) بود.

انتهای پیام

کد N107491

وبگردی