آفتاب

نخست وزیر ترکیه ، انتخابات شهرداری ها را برای حزب حاکم تاریخی خواند

نخست وزیر ترکیه ، انتخابات شهرداری ها را برای حزب حاکم تاریخی خواند

آنکارا- ایرنا- ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه انتخابات پیش روی شهرداری ها در این کشور را نقطه عطفی در تاریخ ترکیه خواند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نخست وزیر ترکیه هنگام بازگشت از آلمان در گفت وگو با خبرنگاران همراه اش این مطلب را بیان کرد.

اردوغان گفت : پس از برگزاری انتخابات شهرداری ها در ترکیه ، خطوط در صحنه سیاست این کشور مشخص تر می شود. این انتخابات نقطه عطفی در تاریخ و سیاست ترکیه بوجود خواهد آورد و بازیگران جدید سیاسی می توانند وارد صحنه سیاست ترکیه شوند.

وی افزود: احتمال تاسیس احزاب سیاسی جدید و به صحنه آمدن اسامی تازه در صحنه سیاسی ترکیه پس از انتخابات محلی وجود دارد و با لحاظ این مساله انتخابات شهرداری ها برای حزب حاکم عدالت و توسعه بسیار اهمیت دارد.

اردوغان با اشاره به رخداد های اخیر در این کشور اظهارداشت : مخالفان متوجه این نکته شده اند که نمی توانند آرای لازم را در انتخابات شهرداری ها در ترکیه بدست آورند و با لحاظ این مساله و با بهانه قرار دادن قطع چند درخت در تابستان گذشته در ترکیه تظاهرات برپا کردند و در حال حاضر نیز در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه توطئه چینی می کنند.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه دهم فروردین ماه آینده با شرکت نمایندگان 27 حزب برگزار می شود.

در پی عملیات ارتشا و فساد مالی توسط پلیس و دادستان استانبول که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه ، دو نفر از فرزندان وزرای کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی شد، انتخابات شهرداری ها برای حزب حاکم عدالت و توسعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نتایج برخی از نظرسنجی ها در ترکیه حاکی از کاهش آرای حزب حاکم ترکیه در پی این عملیات است.

خاورم**2012** 230 *1446
کد N107330

وبگردی