آفتاب

مقام روس: ادعای غرب برای کمک به اوکراین پوچ و بی اساس است

مقام روس: ادعای غرب برای کمک به اوکراین پوچ و بی اساس است

مسکو- ˈآلکسی پوشکوفˈ رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: کشورهای غربی قصد کمک مالی و واگذاری وام به اوکراین را ندارند و ادعاهای مقام های غربی در این باره وعده های بی اساس و پوچ و تو خالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پوشکوف روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در مسکو گفت: تمام اظهارنظرها مبنی بر این که غرب به اوکراین کمک مالی خواهد کرد، سخنان پوچ و ادعاهای توخالی است.

به گزارش رسانه های روسی، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی اعلام کرد، مقام های آمریکایی و اتحادیه اروپا در حال تنظیم بسته کمک مالی کوتاه مدت به اوکراین هستند و شرط واگذاری این مبلغ به حکومت این کشور انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی است.

پوشکوف گفت: غرب هیچ برنامه ای برای کمک اقتصادی به اوکراین ندارد و مقام های غربی موضوعاتی همچون ارائه تضمین به اوکراین و دورنمای سرمایه گذاری و احتمال کمک در آینده را مطرح می کنند.

وی افزود: آنها فقط وعده می دهند که پس از تغییر دولت در این کشور و انجام اصلاحات در مورد کمک مالی فکر کنند.

رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه این گونه اظهارات مقامهای آمریکایی و اروپایی را حرافی و نه کمک مالی واقعی عنوان کرد.

وی در همین حال گفت که بی علاقگی غرب برای سرمایه گذاری در اوکراین و به ویژه در شرایط کنونی بحرانی این کشور را درک می کند.

پوشکوف اضافه کرد: اما انتظار داریم که اتحادیه اروپا ادای تنظیم بسته بزرگ کمک مالی به اوکراین را درنیاورد.

در روزهای اخیر کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اوکراین و امکان کمک بروکسل به این کشور به کی یف سفر کرد.

خانم اشتون با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین و رهبران مخالفان این کشور دیدار و گفت گو کرد و رسانه های خبری روسیه از امکان وعده بروکسل به کی یف برای ارائه کمک مالی خبر دادند.

روسیه در ماه نوامبر با اوکراین برای واگذاری وام 15 میلیارد دلاری به توافق رسید و نخستین بخش این وام شامل 3 میلیارد دلار به این کشور واگذار شده است.

اروپام/2242**518**1144
کد N107018

وبگردی